La UMH acull la mostra ‘La recerca d’Ítaca, la poesia de Lluís Alpera (1938-2018)’

11 marzo 2024

El Vicerectorat de Cultura, Igualtat i Diversitat de la Unversitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) acull la mostra ‘La recerca d’Ítaca, la poesia de Lluís Alpera (1938-2018)’, organitzada per la Universitat d’Alacant. L’exposició podrà visitar-se des del 12 fins al 27 de març, a l’ECO Espai Cultural Obert de l’edifici Altabix del campus d’Elx.

El poeta, professor, crític, animador cultural i fundador del Departament de Filologia Catalana de la Universitat d’Alacant, Lluís Alpera, va nàixer al Cabanyal l’any 1938 i va morir a Alacant el 2018. És autor d’una vintena de poemaris; els primers s’agrupen en el volum ‘Dades de la història civil d’un valencià’ (1980) i en el darrer, ‘Ulisses i la mar dels Sargassos’ (2017), es recull la seua obra completa. El conjunt dels seus textos crítics s’agrupen en els volums ‘Sobre poetes valencians i altres escrits’ (1990-2008).

Aquesta exposició repassa la seua obra poètica, en segueix l’evolució al llarg de les darreres dècades i contextualitza la seua producció. A més, assenyala les influències que va rebre,, situa Alpera en el panorama poètic valencià i en destaca la connexió amb els corrents ideològics i estètics del moment.

Cada plafó combina un text introductori que l’explica, diversos documents (fotografies, retalls de premsa, portades de llibres, etc.), i poemes o versos d’Alpera que es corresponen al moment cronològic en què s’emmarca el plafó.

Consultar cartel