La UMH en col·laboració amb l’Acadèmia Valenciana de la Llengua presenta l’Enquesta sobre l’Ús, Coneixement i Actituds lingüístiques

25 marzo 2024

El Vicerectorat de Cultura, Igualtat i Diversitat de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH), en col·laboració amb l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, ha organitzat la presentació de l’Enquesta sobre l’Ús, Coneixement i Actituds lingüístiques’ al Baix Vinalopó. El esdeveniment tindrà lloc demà dimarts, 26 de març, a les 18:30 hores, a l’aula de la Plaça de Baix de la UMH.

En concret, es presentaran els resultats d’aquesta enquesta que s’ha realitzat als municipis d’Elx, Crevillent i Santa Pola. Amb este treball, es pretén conéixer la situació del valencià en una comarca d’alta minorització de la llengua pròpia dels valencians, però amb un pes demogràfic i econòmic molt significatiu i determinant en la Comunitat Valenciana.

En la presentació de l’enquesta participaran la presidenta de l’AVL, Verònica Cantó; la presidenta de la Secció de Foment de l’AVL, Tudi Torró; el autor de l’estudi i professor de la Universitat d’Alacant, Lluís Català; i la vicerectora de Cultura, Igualtat i Diversitat de la UMH, María Asunción Amorós. L’accés és lliure limitat a l’aforament de la sala.

Fuente imagen: Archivo UMH