Els vicerectors d’estudiants s’interessen per via universitària i per les lligues de debat de la Xarxa Vives

Campus, Elche, Fuente, Noticia, Otros

22 enero 2015

Els vicerectors d’Estudiants de la Xarxa Vives d’Universitats, de la que forma part la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, s’han reunit per tractar diversos assumptes d’interès comú. A l’acte va asistir el vicerrector d’Estudiants de la UMH, Francisco Moreno.22-01-15-xarxa vives

Entre altres qüestions, els participants a la reunió van compartir les conclusions de la trobada de representants de l’estudiantat dels territoris de parla catalana que, en el marc del Fòrum Vives va tenir lloc el passat mes d’octubre a Morella (Castelló). Així mateix, els vicerectors d’Estudiants reberen informació detallada sobre les competicions de dialèctica de la Xarxa Vives: la XI Lliga de Debat Universitari (que ja compta amb 13 equips inscrits) i la II Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, en la que participaran més de 80 equips de 55 instituts d’arreu de la regió Vives.

Al seu torn, la coordinadora del Grup de Treball d’Igualtat de Gènere de la Xarxa i delegada del rector per a Polítiques de Gènere a la Universitat d’Alacant, Maria José Rodríguez, juntament amb la vicerectora d’Estudiants i Cooperació de la Universitat Autònoma de Barcelona, Sílvia Carrasco, han presentat la “Guia de prevenció i actuació davant situacions d’assetjament sexual, per raó de sexe o per orientació sexual a les universitats”.

Finalment, el vicerector de Cultura i Igualtat de la UV, Antonio Ariño, va presentar el projecte “Via Universitària: accés, condicions d’aprenentatge, expectatives i retorns dels estudis universitaris (EVU)”, impulsat conjuntament per la Xarxa Vives i la Fundació Jaume Bofill per tal de conèixer com es poden millorar les condicions per a l’estudi en termes d’equitat, com de diverses són les trajectòries dels estudiants i com és avui dia l’ofici de l’estudiant universitari. En aquest punt, també, intervingué la directora científica i executiva de Via Universitària, Elena Sintes. A la reunió, també, va participar el catedràtic de Teoria de l’Educació de la Universitat de Barcelona, Miquel Martínez, membre de l’equip assessor d’aquest projecte.

Més informació en l’enllaç https://www.youtube.com/watch?v=Ml3e9QhOCu0