La UMH investirà com a Doctor Honoris Causa a l’humorista gràfic Forges

El Consell de Govern de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha aprovat nomenar com a Doctor Honoris Causa a l’humorista gràfic Antonio Fraguas de Pablo, més conegut com Forges. La investidura es realitzarà durant l’obertura del curs 2014/2015, que tindrà lloc el 3 d’octubre. El professor de la UMH i director de l’Oficina de Comunicació de la Universitat, José Juan López Espín, serà el padrí del nou Doctor Honoris Causa.

31-07-14-forgesAquest artista, de pare gallec i mare catalana, va nàixer a Madrid en 1942. Amb 14 anys va començar a treballar com a tècnic de telecine en Televisió Espanyola (TVE). Va abandonar la plantilla de TVE per a dedicar-se de forma professional a l’humor gràfic. En 1964, va publicar el seu primer dibuix en el diari Pueblo. En 1982 va començar a publicar l’acudit editorial al Diario 16 i, posteriorment, a El Mundo. Des de 1995 és l’encarregat de l’acudit editorial d’El País i, actualment, també, participa al programa radiofònic “No es un día cualquiera” amb Pepa Fernández a Ràdio Nacional d’Espanya (RNE).

Forges és collegiat d’honor del Col·legi de Periodistes de Catalunya i en 2012 va ser nomenat director tècnic de l’Institut Quevedo de l’Humor. A més, ha rebut diversos guardons entre els que destaquen el Premi a la Llibertat d’Expressió de la Unió de Periodistes d’Espanya i la Creu de Sant Jordi, la màxima condecoració catalana. En 2007, el Consell de Ministres li va concedir la Medalla d’Or al Mèrit en el Treball i al desembre de 2013 va ser distingit amb el Premi Nacional de Periodisme Pedro Antonio de Alarcón, en reconeixement a tota la seua trajectòria.

Més informació de l’humorista gràfic en http://www.forges.com/

Destacats