“UMH Moto Experience” guanya la carrera del certamen internacional MotoStudent

Campus, Elx, Estudiants, Fuente, Noticia, Portada UMH

25 de novembre 2014

“UMH Moto Experience”, el prototip de moto elaborat per sis estudiants d’Enginyeria de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, ha aconseguit el primer lloc a la prova de Velocitat Màxima del certamen internacional MotoStudent, que s’ha celebrat aquest cap de setmana en el circuit MotorLand d’Alcanyís (Terol). La UMH ha aconseguit aquest premi, dotat amb 3.000 euros en metàl·lic i altres 3.000 per a inscriure’s en campionats, en un campionat en què han participat 30 equips d’universitats d’Espanya, Itàlia, Portugal, Hongria, Brasil i Equador.

05092014-IMG_1553 (2)

La puntuació final del certamen internacional Motostudent incloïa, a més, una prova d’acceleració, una de frenada i una gymkhana. El resultat en aquestes proves, unit a la victòria en la carrera, la pole position, la volta ràpida i la marca de la velocitat màxima, ha permés a l’equip de l’Escola Politècnica Superior d’Elx tancar dos anys de treball en el més alt del pódium. El motociclista amateur Francisco Alberto Moya ha pilotat el prototip de l’equip de la Universitat.

El prototip que han presentat els estudiants de la UMH compta amb una innovació important ja que s’ha elaborat en una mateixa peça d’alumini soldat el subxassís, l’assentisc i el depòsit del combustible. La moto té una cilindrada de 250 centímetres cúbics i 4 temps, pesa 95 kg, té una potència de 40 cv i aconseguix una velocitat de 170 km/h. El xassís té un tipus doble biga d’alumini, la potència és de 40 cv, la distància entre eixos mesura 1.220 mm i l’altura de l’assentisc és de 800 mm. El prototip aconseguix 13.500 revolucions per minut.

MotoStudent és un concurs creat per Moto Engineering Foundation (MEF), una organització sense ànim de lucre que pretén fomentar el desenvolupament tecnològic en el sector del motociclisme. Per aquesta raó, ha dissenyat un certamen que consistix en fabricar una preMoto3, una motocicleta de competició de 250 centímetres cúbics i 4 temps. Aquestes motos tenen característiques semblants a les de la categoria xicoteta del mundial de motociclisme, encara que el motor d’aquestes últimes està dissenyat específicament per a un circuit de velocitat, mentres que el dels projectes estudiantils està derivat d’una moto d’enduro.

Més informació en l’enllaç http://www.motorlandaragon.com/es/general-circuito-de-velocidad/noticias/la-iii-competicion-internacional-motostudent-reunio-mas-de

Declaracions de l’estudiant de la UMH José Ramón Candela

Destacats