El pressupost de la UMH per a 2015 serà de 90.820.442 euros

El Ple del Consell Social de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha aprovat en sessió ordinària el pressupost per a 2015 de la institució acadèmica que ascendix a 90.820.442 euros. Aquesta quantitat suposa un increment del 4,15% en les xifres totals respecte a l’exercici anterior.

18-12-14-presupuesto

Després d’un llarg procés de negociació amb la Generalitat Valenciana per al reconeixement i cobrament de les quantitats pendents pel deute històric, està previst que, abans de la fi d’aquest exercici, se subscriga un acord que, entre altres aspectes, suposarà el reconeixement d’uns ingressos per a l’anualitat de 2015 de 6.346.630 euros. Aquest ingrés permetrà el finançament del creixement del pressupost anual i planteja un escenari pressupostari positiu per als pròxims anys.

Les inversions previstes en el pressupost per a 2015 ascendixen a 8.435.690 euros, un 2,42% més respecte a 2014. Els destins principals estan relacionats amb aquelles infraestructures i equips necessaris per a millorar i ampliar les dotacions en els campus. Entre altres, destaquen actuacions com la circumval·lació, urbanització i enjardinament; nous edificis departamentals i de serveis; instal·lacions esportives, així com la rehabilitació i reforma d’edificis i instal·lacions ja existents en els diversos campus.

A més, el pressupost de 2015 incorpora un conjunt d’accions especials en distintes àrees, per un import de 1.947.060 euros. El desglossament és el següent:

1. El Vicerectorat d’Estudiants i Esports disposa d’una dotació especial de 950.000 euros, tant per a un programa de beques a estudiants per a la seua matriculació com per a la col·laboració dels nostres alumnes en les activitats de la Universitat, per a afavorir la seua inserció laboral. El pressupost d’aquest Vicerectorat és de 1.332.569 euros.

1. El Vicerectorat d’Investigació i Innovació té dotacions pressupostàries pròpies pròximes als 658.560 euros, que contenen distintes línies de foment i suport a la investigació com: Iniciació a la investigació, ajudes a la transferència tecnològica, ajudes a la difusió científica, ajudes a la formació de personal investigador o el Pla d’Impuls a la Innovació i a la Investigació. El Vicerectorat manté una dotació pressupostària total de 3.577.129,15 euros.

1. El Vicerectorat de Relacions Internacionals desenvoluparà un conjunt d’accions centrat en l’impuls a la internacionalització i en els programes d’intercanvi d’estudiants, professors i personal d’administració amb una dotació de 142.500 euros. El seu pressupost total ascendix a més de 790.000 euros.

1. El Vicerectorat d’Economia i Empresa té previst posar en marxa dos programes, dotats amb 130.000 euros en el seu conjunt, i destinats a la formació en emprendiment i la creació d’empreses, així com a fomentar la cultura emprenedora.

1. També, participen en aquestes accions especials el Vicerectorat d’Estudis, el de Relacions Institucionals i la Gerència, amb projectes propis amb una dotació conjunta de 66.000 euros. El Vicerectorat d’Estudis gestionarà un pressupost total de 381.000 euros, el de Relacions Institucionals de 111.765 euros i el de Cultura i Extensió Universitària de 190.650 euros.

A més, en aquest pressupost s’incorporen dotacions especials per al Programa d’Excel·lència i Competitivitat així com per a l’adaptació de la plantilla pressupostària. Així mateix, el manteniment del Pla de Racionalització i Estalvi permet estalviar en gastos de funcionament de la Universitat un 1,21%.

En definitiva, la UMH aposta per polítiques pressupostàries que primen l’ús eficient dels recursos, que mantinguen els nivells de qualitat en docència, investigació i serveis i, també, per continuar impulsant inversions en infraestructures de la Universitat.

Es tracta d’un pressupost que recupera un moderat creixement de les seues xifres, ambiciós en els objectius i projectes i que complix amb els compromisos de la Universitat Miguel Hernández d’Elx amb la societat.

Destacats