El prototip de cotxe de la UMH “Dàtil 2015”, guanyador en la competició Shell Eco Marató després de recórrer 1.496 quilòmetres amb 1 litre d’etanol

El “Dàtil 2015” de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha aconseguit la primera posició en la carrera internacional “Shell Eco Marató” en la modalitat d’etanol, després de recórrer 1.496 quilòmetres amb un litre d’aquest combustible. A més, el vehicle de la UMH ha aconseguit batre el rècord entre els equips espanyols, que ja ostentaven en l’edició anterior.

25-05-15-ganadores coche datil

La competició s’ha celebrat entre el 22 i el 24 de maig en un circuit urbà en la ciutat de Rotterdam (Holanda). El professor del departament d’Enginyeria Mecànica i Energia Miguel Ángel Oliva Meyer ha dirigit a l’equip de la UMH, integrat per estudiants de l’Escola Politècnica Superior d’Elx.

En aquest concurs internacional han participat al voltant de 200 equips de tot el món. Aquesta és la dotzena edició del concurs en què la UMH participa amb un vehicle de baix consum. Els estudiants han realitzat un prototip completament nou que reduïx el seu pes fins als 28 kg (una millora del 30% respecte a l’anterior), disposa d’una innovadora direcció davantera que optimitza el pes i minimitza la fricció en les corbes i d’una aerodinàmica millorada en un 40%. El vehicle de la UMH mesura 2,85 metres de llarg, 60 centímetres d’ample i 50 centímetres d’alt. És un dels models més baixos de la seua categoria i aquest disseny reduïx considerablement la possibilitat de bolcada.

Més informació sobre els resultats del certamen internacional en l’enlaç http://www.shell.com/global/environmentsociety/ecomarathon/events/euro pe/2015-results.html#iframe-L3JvdHRlcmRhbS8

Destacats