La UMH inicia la fase de validació d’un prototip de màscara de protecció respiratòria per al personal sanitari

La Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH), a través del seu Parc Científic, ha iniciat la fase de validació d’un prototip de màscara autofiltrant de protecció respiratòria que permet, tant al personal sanitari com a totes aquelles persones que estiguen en contacte amb pacients diagnosticats per COVID-19, una major protecció i minimitzar el risc de contagi. Aquest disseny ha sigut desenvolupat pels tècnics del Laboratori de Prototipatge del Parc Científic de la UMH, amb l’estreta col·laboració dels directors mèdics, metges  intensivistes i personal de prevenció d’hospitals de la província, entre ells l’Universitari del Vinalopó i l’Hospital HLA Vistahermosa.

Fuente: Parque Científico

Fuente: Parque Científico UMH

Aquesta màscara consta d’una carcassa de goma flexible i adaptable i d’un sistema de filtratge HEPA H13 desmuntable i canviable. Aquesta màscara, a més, compta amb un disseny ergonòmic i estanc, que minimitza el risc de contagi del personal sanitari, de residències, etc.

Actualment, aquest prototip de màscara està en procés de validació per part de l’Associació d’Investigació de la Indústria Tèxtil (AITEX), entitat dedicada a la investigació, assajos i certificació d’articles i materials tèxtils. Després de les proves de validació, que certificaran el model i determinaran el nivell d’eficàcia de la màscara, els tècnics del Parc Científic (PCUMH) podran començar a fabricar i distribuir aquests innovadors sistemes de protecció. El procés de producció es duria a terme inicialment gràcies als equips disponibles en el Laboratori de Prototipatge del Parc Científic de la UMH, sumat als equips facilitats per persones particulars o empreses. No obstant això, estudien altres vies de producció a gran escala amb la col·laboració d’empreses de la província.

Aquesta nova proposta se suma a altres iniciatives posades en marxa per la UMH per a ajudar a frenar l’expansió de la pandèmia o pal·liar-ne els efectes. Per exemple, la fabricació d’un sistema de subjecció externa de marcapassos que permet alliberar llits en les UCI, a través del trasllat de pacients amb estimulació cardíaca temporal a planta, o la participació en un projecte d’investigació que busca anticipar-se a les pneumònies per coronavirus aplicant la Intel·ligència Artificial, amb la qual cosa es podrien previndre conseqüències greus en els pacients.

Destacats