Setmana UMH Sostenible 2022

Noticia, Portada UMH

11 de maig 2022

Un concurs de fotografia ambiental, una escape room sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible, un intercanvi de llibres i la recollida de bicicletes usades, peces i materials d’aquestes, són algunes de les activitats que tindran lloc durant la Setmana Sostenible UMH. Aquesta iniciativa, impulsada per l’Àrea Ambiental i Desenvolupament Sostenible de la Universitat Miguel Hernández (UMH), dependent del Vicerectorat d’Inclusió, Sostenibilitat i Esports, es desenvoluparà del 9 al 15 de maig.

En concret, dilluns vinent, 9 de maig, arrancarà la Jornada de Portes Obertes en activitats esportives i tindrà lloc la xarrada Anse ‘Importància dels aiguamolls del sud-est i espècies d’interés pesquer’. D’altra banda, el dimarts 10 de maig, d’11.00 a 12.15 hores, a l’aula 0.2 de l’edifici Arenals del campus d’Elx, se celebrarà el taller ‘Canvi climàtic’, dirigit pel Museu Didàctic i Interactiu de Ciències del Baix Segura (MUDIC), de la UMH.

Dins de les activitats de la Setmana UMH Sostenible, l’11 de maig s’ha organitzat una jornada ‘d’Investigació i ODS’ sobre la biodiversitat del sòl; els carronyers vertebrats i descomponedors; el desenvolupament d’ajudes per a la recuperació de la visió; i sobre el cultiu de macroalgues, entre d’altres.

El dijous 12 de maig, es desenvoluparà la Fira Sostenible on més de 20 empreses i associacions locals donaran a conéixer les seues iniciatives i mostraran els seus productes sostenibles. Aquesta activitat tindrà lloc en horari d’11.00 a 17.00 hores, en la plaça situada enfront de l’edifici Altabix del campus d’Elx. Durant la Fira, es podran visitar diferents estands com el de l’Intercanvi de Llibres, el de la Tenda UMH Sostenible o l’Stand Laüd Recycled, entre d’altres. A més, es podran adquirir entrades benèfiques per a menjar paella en la Universitat. Tot el que es recapte anirà destinat a AMUS per a l’apadrinament d’una parella de milans del seu centre de recuperació.

Finalment, el dia 13 de maig tindrà lloc la visita a l’Hort Social Urbà de la Qüerna i el 14 se celebrarà la CicloRuta al Pantà d’Elx.

Més informació sobre el programa de les activitats: https://www.umhsostenible.com/semana-umh-sostenible/

Destacats