El Consell Social de la UMH dóna a conéixer els guanyadors de la XI edició dels seus premis anuals

El Consell Social de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha donat a conéixer el nom dels guanyadors de la ‘XI edició dels Premis Consell Social’ en les seues distintes modalitats. Els guardons s’entregaran durant un acte públic que se celebrarà el 9 de març a les 12:00 hores en La Sala d’Actes de l’edifici Rectorat i Consell Social, ubicat en el campus d’Elx.

26-01-16-consejo socialEl premi Estudiants ha correspost als alumnes Laura Bernabeu López i Rubén Díez Esclapez. Amb aquest premi es reconeix la trajectòria dels estudiants. Per a això, es valora el rendiment acadèmic, l’experiència, les habilitats professionals i la dimensió europea del seu currículum.

El premi Investigació en la categoria “Grups d’Investigació” s’ha concedit al grup “Análisis, Intervenció i Teràpia aplicada als xiquets i adolescentes”, el director de la qual és el professor José Pedro Espada Sánchez. En la categoria “Jóvens Investigadors”, la guardonada ha sigut la professora Mireia Orgilés Amorós, del Departament de Psicologia de la Salut, que rebrà 2.000 euros per a cobrir gastos relacionats amb la seua línia d’investigació.

El premi a l’Excel·lència Docent s’ha atorgat als professors Adrián José Torregrosa Fuentes, del Departament d’Enginyeria de Comunicacions de la UMH, i Agustín Pérez Martín, del Departament d’Estudis Econòmics i Financers de la UMH. Aquest premi es convoca en el marc d’un conveni firmat entre la UMH i la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

El guardó d’Empreses i Institucions ha recaigut en l’empresa GESEM Consultoria i Finances, SLP. Amb aquest premi es reconeix la trajectòria consolidada d’aquesta consultoria i assessoria il·licitana, així com la seua col·laboració permanent amb la UMH des de la seua creació.

El premi Accions d’Innovació en la Gestió, dirigit als servicis i unitats administratives de la Universitat, s’ha concedit al Portal de Transparència de la UMH, l’objectiu del qual és facilitar a totes les persones interessades l’accés a la informació econòmica, estadística, pressupostària, jurídica i organitzativa de la Universitat. En aquesta labor han participat el Vicerectorat de Relacions Institucionals, la Secretaria General, el Vicerectorat d’Infraestructures, Gerència, el Servei de Comunicació, l’Oficina de Documentació, Arxiu i Registre, Serveis Informàtics, Servei de Control Intern, Servei Jurídic, Servei de Qualitat, Servei de Contractació, Servei de Personal d’Administració i Serveis, Servei de Personal Docent i Investigador i la Fundació Quòrum.

El premi Millor Esportista Universitari s’ha concedit a Lara González Ortega, estudiant del Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport de la UMH, per la seua destacada trajectòria tant nacional com internacional en handbol. Lara González forma part de la selecció espanyola absoluta de Handbol i ha jugat en les lligues francesa i hongaresa. Així mateix, s’ha atorgat un Premi Honorífic a la judoca María Bernabeu Avomo, l’entrenador de la qual és el professor de la UMH, Carlos Montero Carretero, “per el seu excel·lent i extensíssim historial esportiu en aquest camp i que, recentment, ha guanyat la medalla de plata en el Campionat Mundial de Judo de 2015, en la categoria de -70 kg.”

Respecte a les Càtedres UMH, en la categoria Càtedres d’Empresa i Mecenatge el premi ha recaigut en la de Biomedicina Reproductiva Vistahermosa, dirigida per José Jesús López Gálvez i Joaquín Roda i finançada per l’Hospital Clínica Vistahermosa. Així mateix, en la categoria Càtedres Institucionals de la UMH, que reconeix la trajectòria desenvolupada per persones o entitats en cada una de les Càtedres de la Universitat, els premiats han sigut: l’hispanista italià especialitzat en Miguel Hernández Gabriele Morelli per la Càtedra Miguel Hernández, l’historiador Francisco Moreno Sáez per la Càtedra Pedro Ibarra, a títol pòstum Francisco García Linares per la Càtedra Misteri d’Elx, Pascual Urbán Brotons per la Càtedra El Palmerar d’Elx, Rafael Ramos Fernández per la Càtedra Dama d’Elx, i a l’I.E.S. Sixto Marco per la Càtedra Institucional del Calçat de la UMH “Sant Crispí”. Així mateix, el jurat va concedir un premi honorífic a Sixto Marco en el centenari del seu naixement.

El premi Rellevància Social s’ha atorgat a Tomás Salvador Vives Antón. Tomás Vives ha sigut, entre altres càrrecs, vicepresident i magistrat del Tribunal Constitucional.

El Consell Social de la UMH ha concedit, finalment, el premi Entitat sense ànim de lucre a l’Associació Tamarit de persones amb discapacitat límit i lleugera d’Elx, l’objectiu del qual ha sigut des de l’any 2000, defendre els drets de les persones amb trastorns de desenvolupament intel·lectual, inserint-los socialment i laboralment en la societat.

Destacats