La UMH participa a la VII Lliga de Debat Universitari

La Universitat Miguel Hernández d’Elx participa a la setena edició de la Lliga de Debat Universitari, que comptarà amb més universitats que mai. Un total de 12 equips d’estudiants de la regió Vives participaran a la competició. Per setè any consecutiu, la Xarxa Vives convoca una nova edició de la Lliga de Debat Universitari, que tindrà lloc al Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya entre els dies 21 i 25 de març. Els equips participants defensaran alternativament posicions a favor i en contra sobre el tema escollit per a l’edició de 2011: ‘Lideratge i emprenedoria, qualitats principalment masculines?’.
Les universitats que ja han confirmat la participació a la setena Lliga són, a mes de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, l’Abat Oliba CEU, Alacant, Barcelona, Autònoma de Barcelona, Illes Balears, Internacional de Catalunya, Jaume I, Lleida, Politècnica de Catalunya, Ramon Llull i Rovira i Virgili.
Com en anteriors edicions de la competició, els equips estaran formats per un màxim de 5 persones (2 oradors, 2 investigadors i un reserva) i un capità o portaveu que els representarà. Fins uns minuts abans de començar l’enfrontament, els equips no sabran quina posició (a favor o en contra) hauran de defensar. El jurat, format per professionals de diferents àmbits del coneixement, decidirà una vegada finalitzat el debat quina argumentació s’ha realitzat amb el màxim rigor i de la forma més convincent.
La Lliga de Debat Universitari té com a objectiu fomentar l’ús de la paraula entre l’estudiantat sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en els quals s’haurà de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat. Es valoraran capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com funcional.

Elx, 21 de gener de 2011