La Xarxa Vives presenta els primers resultats del Pla de Política Lingüística

Campus, Elche, Fuente, Institucional, Noticia

3 septiembre 2013

La Xarxa Vives d’Universitats, de la que forma part la Universitat Miguel Hernández d’Elx, ha presentat els primer resultats del Pla de Política Lingüística. A l’acte, han participat el president de la Comissió de Llengua de la Xarxa i vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística de la Universitat d’Alacant, Carles Cortés, i el secretari executiu de la Xarxa, Ignasi Casadesús.

xarxa vives

Cortés ha destacat que la Xarxa “ha estat l’única institució, fins al moment, a articular un Pla de Política Lingüística al conjunt de territoris de parla catalana” a partir de criteris compartits per les 21 universitats membres. A més, el president de la Comissió de Llengua de la institució ha enumerat alguns resultats del pla, des de la publicació de diferents catàlegs, informes i manuals en àmbits com la terminología, la seguretat lingüística o l’ús de la llengua a la docència.

Durant la seua intervenció, Cortés, també, ha destacat la gestió agrupada dels cursos intensius de català per a Erasmus, amb una inversió de 392.000 euros des del curs 2010-2011. “Cada any, una desena part dels 10.000 Erasmus que rep la regió Vives s’interessa per aquests cursos de català”, ha indicat Cortés, qui també ha posat l’accent sobre el fet que la Xarxa esdevé el punt de trobada perfecte per sumar forces i recursos en la projecció exterior del català, mitjançant marcs estables de col•laboració amb l’Institut d’Estudis Catalans (més concretament, amb la Secció Filològica), l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Institut Ramon Llull o l’Institut Ramon Muntaner i el Termcat, entre altres.