La Xarxa Vives celebra el seu 19 aniversari

Campus, Elche, Fuente, Noticia, Otros

31 octubre 2013

La Xarxa Vives, de la que forma part la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, ha complert aquesta setmana 19 anys de treball al servei de les universitats i de la societat. Per aquesta raó, la Xarxa celebra aquest aniversari durant tot el mes de novembre i convida a la societat a participar amb propostes i suggeriments que contribuixquen a fer créixer aquesta Xarxa de referència de les universitats valencianes.

31-10-13-ideesvivesLa Xarxa Vives disposa d’un formulari, el seu mur de Facebook i l’etiqueta #IdeesVives de Twitter per a qualsevol persona interessada a realitzar aportacions per a imaginar la Xarxa del futur. Totes les aportacions seran benvingudes i valorades.

Des de la signatura de l’acta fundacional per part de 13 universitats a la ciutat de Morella (Els Ports), l’any 1994, l’associació d’universitats dels territoris de parla catalana s’ha configurat com l’eina idònia per vertebrar una regió universitària cohesionada, que comparteix uns valors, una cultura i una llengua. Amb el temps, l’associació ha esdevingut un referent per al treball conjunt de les universitats membres i una plataforma de serveis innovadors i amb valor afegit per a les universitats mateixes i per a la societat. El treball en xarxa de centenars de persones compromeses ha fet realitat un catàleg de serveis amb desenes de línies d’actuació.

Al llarg d’aquests primers 19 anys, la Xarxa ha desenvolupat iniciatives com la Guia de Cursos d’Estiu, l’oferta agregada de referència a nivell europeu; el programa DRAC d’ajuts a la mobilitat de la comunitat universitària; la Lliga de Debat Universitari o els programes interuniversitaris de cooperació al desenvolupament a Kosovo i Algèria. A més de la Biblioteca Virtual “Joan Lluís Vives”, projectes transfronterers com el Cultur Pro o la gestió agrupada dels cursos de català EILC per a Erasmus. Tota aquesta experiència és la millor garantia per a posar en marxa nous projectes de qualitat.