Projecció del documental “Cap a la terra promesa, del Montgó a Manhattan”, dins de la programació “Cinema en Valencià”

Campus, Cine, Cultura, Elche, Fuente, Noticia

6 mayo 2015

El Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, amb la col·laboració de Cultura d’Elx, l’Institut d’Estudis Comarcals del Baix Vinalopó, el Tempir d’Elx i el Cineclub Luis Buñuel, ha organitzat la projecció del documental “Cap a la terra promesa, del Montgó a Manhattan”, de Juli Esteve. L’activitat es troba dins de la programació de “Cinema en Valencià”, que han organitzat les 5 universitats públiques valencianes. La pel·lícula es projectarà demà dijous, 7 de maig, a les 19:30 hores, a la Sala B del Cinema Odeon d’Elx. L’entrada és lliure, limitada a l’aforament de la sala.

06-05-15-cinemavalenciaLa projecció narra l’aventura d’uns 15.000 valencians, sobretot de la Marina Alta i la Safor, però també de les comarques veïnes i d’altres municipis més allunyats (entre els quals cal destacar 22 il·licitans), que van decidir emigrar al Canadà i als Estats Units entre el 1906 i el 1920. Fugien de la misèria i dels abusos i, per buscar el pa i el futur que ací no tenien, no els va importar travessar l’Atlàntic i arribar a uns països de llengua estranya i cultura diferent. Molts van aconseguir el seu objectiu i quan van tornar, ho feien amb els diners suficients per comprar una casa i les terres que necessitaven per a sentir-se més lliures. Molts altres, però, es van topar el 1921, acabats d’arribar, contra una crisi econòmica que els va deixar sense faena, els va fer patir fam i els va obligar a tornar a casa sense un duro en la butxaca.