Quinta sessió del cinefòrum A REVOLUTIONARY LOVE/UN AMOR REVOLUCIONARI

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha organitzat la quinta sessió del cinefòrum A REVOLUTIONARY LOVE/UN AMOR REVOLUCIONARI, que tindrà lloc el proper dimarts, 17 d’abril, als campus d’Altea, Oriola i Elx, en horari de 18:00 a 20:30 hores. Aquest cinefòrum té la intenció de convertir-se en un punt de trobada per a l’alumnat, el professorat, tot el personal de la UMH i les persones interessades en general, que vulguen traspassar les fronteres de l’amor romàntic, conéixer i comprendre la diversitat des d’altres visions i perspectives.

Aquest cinefòrum forma part d’un projecte que la UMH va signar amb la Generalitat Valenciana, a través de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Les pel·lícules que es projectaran demà dimarts són les següents: XXY, de Lucía Puenzo, a la Sala de Graus de l’edifici Torreblanca del campus d’Elx; Papusza, de Joanna Kos-Krauze i Krzysztof Krauze, a l’aula 2.4 de l’edifici Casa del Paso del campus d’Oriola-Saleses; Almanya: Bienvenidos a Alemania, de Yasemin Sandereli, al seminari de fotografia de l’edifici Planet del campus d’Altea i Fatima, de Philippe Faucon a la Sala de Graus de l’edifici Francisco Javier Balmis del campus de Sant Joan d’Alacant.

Durant les sessions, hi haurà una presentació de la pel·lícula i un col·loqui posterior, a càrrec de professorat, alumnat o personal d’administració i serveis (PAS) de cada campus. El coordinador d’aquesta activitat és el professor del Departament de Ciències Socials i Humanes de la UMH, integrant del CIEG i director del màster d’Antropologia Social Pràctica de la Universitat, Jordi Ferrús Batiste.

Fatima és una musulmana immigrant d’origen àrab, que és mare de dues filles: Souad, una adolescent rebel de 15 anys, i Nesrine, una jove de 18 anys que està començant la universitat i vol ser metgessa.

D’altra banda, en la pel·lícula Almanya, el turc Hüseyin Yilmaz, de setanta anys, anuncia a la seua família que ha comprat una casa a Turquia i que han de tornar per a fer les reformes necessàries, després de viure 45 anys a Alemanya. La idea no és ben rebuda i provoca discussions molt acalorades. A més, Canan, una néta de Hüseyin, anuncia que està embarassada i que el pare és el seu nòvio anglés, del qual ningú sabia res. Per consolar el seu cosí Cenk, un xiquet de sis anys, a qui van humiliar a l’escola titllant-lo d’estranger, Canan li explica una fantàstica història sobre com van abandonar Turquia i van anar a parar a Alemanya.

Papusza relata la vida de Bronislawa Wajs, àlies Papusza, primer poeta gitana que va rebre el reconeixement de veure la seua obra publicada a Polònia. Repudiada per la seua pròpia comunitat, que la va acusar d’haver traït els secrets del seu poble, Papusza va viure immersa en la pobresa i l’abnegació, torturada per la culpabilitat fins a la seua mort en 1987.

En XXY, Álex (Inés Efron) és una singular adolescent de quinze anys que amaga un secret. Poc després del seu naixement, els seus pares, Kraken (Ricardo Darín) i Suli (Valeria Bertuccelli) , van decidir deixar Buenos Aires per a viure, aïllats del món, en una cabanya de fusta a la vora del mar. El que pretenien era que la seua filla cresquera lliure de qualsevol tipus de prejuís, protegida i feliç, fins que arribara el moment de decidir quin camí havia de seguir.