Festa del Cinema en Valencià

Escola Valenciana ha impulsat la Festa del Cinema en Valencià amb un total de 40 projeccions, que normalitzaran l’oferta cultural en valencià per un dia. Dins d’aquesta activitat, la Universitat Miguel Hernández (UMH) acollirà demà dijous, 21 de novembre, a les 18:00 hores, als campus d’Elx, Oriola, Sant Joan d’Alacant i Altea, la projecció de la pel·lícula La casa dels esperits.

Les projeccions tindran lloc a la Sala de Graus de l’edifici Arenals del campus d’Elx; a la Sala de Graus de l’edifici Casa del Paso del campus d’Oriola-Saleses; a la Sala de Graus de l’edifici Francisco Javier Balmis del campus de Sant Joan d’Alacant i a la Sala de Graus de l’edifici Albir del campus d’Altea.

Aquesta iniciativa té l’objectiu de reivindicar la programació de pel·lícules d’estrena en valencià, fer palesa la insuficient projecció en llengua pròpia als cinemes comercials i visibilitzar la demanda existent. A més, milers de persones es mobilitzaran per a demanar oferta cinematogràfica habitual en valencià.

Escola Valenciana es proposa omplir sales de cinema i auditoris en les 21 localitats que participaran en la Festa. La Plana Alta, la Plana Baixa, el Camp de Morvedre, l’Horta, la Vall d’Albaida, la Marina Alta, la Marina Baixa, l’Alcoià, l’Alacantí, les Valls del Vinalopó, el Baix Vinalopó i el Baix Segura acolliran la primera edició de la Festa del Cinema en Valencià.

La casa dels esperits és una pel·lícula dramàtica de Bille August, dirigida l’any 1993, adaptat de la novel·la homònima d’Isabel Allende, publicada l’any 1982. El film conta la vida d’una jove anomenada Clara durant la dictadura militar a Xile i el record de la seua història familiar, principalment l’ascens del seu marit, Esteban Trueba.

Més informació, projeccions i col·laboradors d’aquesta iniciativa:  https://escolavalenciana.org/festadelcinema/