El campus d’Elx acull el 5é Campionat escolar valencià de Scrabble

Campus, Cultura, Elche, Estudiantes, Noticia, Otros

19 febrero 2020

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx i el Centre d’Idiomes col·laboren amb El Tempir d’Elx per a la celebració del 5é Campionat escolar valencià de Scrabble. L’activitat tindrà lloc el 20 i el 21 de febrer a l’edifici Innova del campus d’Elx.

Enguany, s’ha decidit continuar amb la celebració del Campionat en dos dies consecutius per a donar cabuda a la màxima quantitat de parelles, procedents de diversos centres educatius del sud, segons el cicle educatiu que cursen. Demà dijous, 20 de febrer, hi participaran els alumnes de 1r cicle d’ESO i el 21 de febrer els de 2n cicle d’ESO. Les jornades començaran a les 09:30 hores i en aquesta cinquena edició repeteixen centres educatius que hi van ser l’any passat, però se n’hi afegeixen de nous tant d’Elx com del Pinós.

Aquest campionat té com a objectius principals familiaritzar els concursants amb el lèxic en valencià i amb l’ús del diccionari en un context recreatiu. Tot això es produirà amb una finalitat molt concreta: desenvolupar la memòria visual en la llengua valenciana i consolidar les habilitats socials en tots els participants. De fet, els alumnes hauran de desenvolupar estratègies grupals i, també, l’esperit de competència per a superar les diverses fases del joc durant els dies de competició.

Aquesta edició, impulsada i organitzada per El Tempir, compta amb la col·laboració de Scrabble Escolar, la Federació Internacional de Scrabble en Català, la UMH, l’Ajuntament d’Elx i la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana