Exposició “Caterina Albert/Víctor Català, itinerari vital, intel·lectual i literari”

El Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx col·labora amb la Institució de Lletres Catalanes i l’Associació Cívica per la Llengua el Tempir d’Elx a l’exposició “Caterina Albert/Víctor Català, itinerari vital, intel·lectual i literari”. La mostra estarà oberta al públic fins el 22 de febrer a l’Espai Cultural Obert (ECO) de l’edifici Altabix del campus d’Elx, en horari de 9:00 a 21:00 hores i dissabtes de 09:00 a 13:00 hores. L’entrada és gratuïta.

Captura

El 2016 ha estat l’any Caterina Albert / Víctor Català, en què s’han commemorat els 50 anys de la seua mort. Caterina Albert i Paradís, coneguda pel seu nom de ploma Víctor Català, és una de les veus més representatives del modernisme. Va haver d’adoptar aquest pseudònim masculí per tal de formar part del panorama literari de l’època i desenvolupar la seua obra amb més llibertat. “Solitud” fou l’obra que la consagrà com a escriptora. Per aquestes raons, la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) ha promogut una exposició literària itinerant a fi de fer conèixer entre el públic la figura i l’obra literària de Caterina Albert.

Aquesta exposició està recomanada per a 2n cicle d’ESO i BAT i està oberta a tot el públic en general. Els instituts interessats poden enviar un correu electrònic a .