Fase local de la Lliga de debat de secundària i batxillerat 2017 de la Xarxa Vives d’Universitats

El Vicerectorat de  Cultura i Extesió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha organitzat la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives d’Universitats, en col·laboració amb Escola Valenciana. La Lliga tindrà lloc el 9, el 10 i l’11 de febrer, a partir de les 10:00 hores, a l’Escenari Lab de l’edifici Innova del campus d’Elx. La Lliga naix a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària, sota l’impuls de la Xarxa Vives i de la Federació Escola Valenciana, i enguany, per primera vegada, hi participa la UMH.

08-02-17-lliga de debat

Demà dijous, 9 de febrer, a les 10:00 hores, tindrà lloc el primer dels debats. Els instituts que hi participen són els següents: IES Misteri d’Elx, equips I i II; IES Almadrava de Benidorm, equips I i II; IES Nou Derramador d’Ibi, equips I i II; i IES Altaia d’Altea, equip I. A més, el 10 i l’11 es desenvoluparà la semifinal i final de la fase local. La pregunta d’enguany de la que caldrà debatre és “Els animals tenen drets?”.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, amb l’ús del català com a llengua vehicular.

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre l’alumnat, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

L’equip guanyador d’aquesta fase local passarà a la fase final, que se celebrarà al mateix lloc i dades amb la final de la Lliga de Debat Universitària, l’última setmana d’abril a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.