L’IES Nou Derramador d’Ibi guanya la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

Campus, Elche, Fuente, Noticia, Premios

15 febrero 2017

L’edifici Innova del campus d’Elx de la Universitat Miguel Hernández (UMH) ha sigut l’escenari de l’última jornada de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, en la que ha guanyat l’IES Nou Derramador d’Ibi. Aquesta fase final s’ha desenvolupat entre els dos equips adscrits a la UMH que s’havien classificat entre el 7 equips participants en les dues jornades prèvies. Aquest Institut representarà a la UMH en el gran debat final, que se celebrarà a la Universitat Pompeu Fabra el 27, el 28 i el 29 d’abril.

15-02-17-lliga de debat

Aquesta última fase reunirà tots els equips vencedors, procedents de territoris de parla catalana: la Franja de Ponent, País Valencià, Catalunya del Nord, Andorra, Catalunya, Sardenya i Illes Balears.

Un total de 21 equips amb 105 participants, adscrits a la UMH i a la Universitat d’Alacant, han concorregut en la Lliga de Debat local a ambdues universitats el 9, el 10 i l’11 de febrer. Els membres del tribunal van coincidir que aquests dos grups han sabut conjuminar el treball en equip, la presentació d’arguments sòlids, l’originalitat del discurs, el bon domini del tema de debat, la fluïdesa en l’oratòria, l’ordenació lògica de les idees, la recerca d’informació, l’adequació en cada intervenció, així com la correcció semàntica i formal, entre d’altres.  A més, el jurat va aprofitar aquesta última fase de la Lliga per fer menció de la jove que ha destacat com a la millor oradora de la fase local: Carla Juan, alumna de l’IES Nou Derramador II, elegida entre tots els equips que han concorregut en la Lliga de la UMH.

Més d’un centenar d’alumnes procedents de 21 equips adscrits a les dues universitats han participat en aquesta fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, organitzada per la UMH, Escola Valenciana, la Universitat d’Alacant i la Xarxa Vives.