La UMH col·labora en la 4a Valencianada del Sud a Elx

El Tempir, amb la col·laboració del Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH), ha organitzat la 4a Valencianada del Sud a Elx, que arrancarà demà dimecres, 27 de març, a partir de les 09:30 hores, a l’Auditori del Centre Municipal de Congressos Ciutat d’Elx. Es tracta d’una activitat engrescadora que anima alumnes de diversos centres educatius del sud a geolocalitzar punts d’interés o llocs importants de la ciutat d’Elx, combinant mitjans clàssics amb l’ús de les noves tecnologies.

Els estudiants de 3r i 4t d’ESO i de 1r de BAT, dividits en grups de 4 persones, han de visitar llocs il·licitans ben representatius (monuments, horts, llocs de significat literari, edificis singulars lligats a fets històrics…), agrupats en rutes. Els instituts il·licitans que hi participen són Misteri d’Elx, Sixto Marco, Cayetano Sempere, l’Assumpció, Severo Ochoa i el Montserrat Roig. A més, hi participen alumnes de l’Institut José Marhuenda del Pinós.

Els alumnes han de fer una tasca determinada per cadascun dels punts assenyalats en la ruta, els quals apareixeran en unes fitxes que els indicaran l’itinerari que cal seguir. Finalment, caldrà que els geolocalitzen amb una etiqueta i amb la resposta a la tasca plantejada. Aquesta gimcana té com a objectius principals que els alumnes demostren que saben desplaçar-se per Elx i, alhora, descobrir-la en la seua dimensió històrica, cultural, social, econòmica, etc.

Tothom podrà seguir la jornada a través de l’etiqueta #VLC_SUD19 en xarxes com Instagram i Twitter.

Al sud és la quarta vegada que es fa la Valencianada sota l’organització i l’impuls d’El Tempir i amb el suport de la UMH, l’Ajuntament d’Elx, i la Xarxa. També hi col·laboren EduTicTac i l’Equip LaceNet.

Més informació: http://eltempir.cat/arriba-la-4a-valencianada-del-sud-el-27-de-marc/