La Xarxa Vives d’Universitats celebra la final de la Lliga de Debat Universitària

7 mayo 2021

La Universitat Pompeu Fabra ha guanyat la Lliga de Debat Universitària 2021 de la Xarxa Vives, que s’ha celebrat hui. Després d’un debat molt ajustat entre la Pompeu Fabra i la Universitat de València, el jurat ha determinat que l’equip mereixedor del títol de campió en l’edició 2021 és el de la Universitat Pompeu Fabra, format per Sheila Canudas Perarnau, Zainab Tamara Zubair, Xavier Tomàs Vilanova, Guillermo Torrubia De Nova i Sergi Lostao More (capità). De les 14 universitats de la Xarxa Vives participants, l’equip de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha quedat en la quinta plaça.

Pie de foto: equip guanyador. Fuente: Xarxa Vives.

El tema de la competició d’enguany ha estat ‘L’actual sistema educatiu garanteix el progrés de les persones?’. Els equips d’estudiants de les 14 universitats de la Xarxa Vives participants han hagut de defensar al llarg de la competició tant la posició a favor com en contra al voltant d’aquest tema. Per primera vegada, els debats s’han celebrat telepresencialment en sales virtuals i han tingut una durada de màxim 16 minuts, dividits en torns de 2 minuts. El jurat, integrat per professionals de la cultura, l’ensenyament i la comunicació, ha valorat cada debat d’acord amb la qualitat de les intervencions i la solidesa de les argumentacions, així com el grau de domini del tema, la fluïdesa comunicativa dels participants i el llenguatge no verbal emprat, a més d’altres aspectes formals.

Els participants d’aquesta edició són estudiants de les àrees de Ciències Socials i Jurídiques (71%), Enginyeries i Arquitectura (12%), Arts i Humanitats (11%) i Ciències de la vida (6%). Pel que fa al sexe, un 55% són dones i un 45% homes.

L’equip de la UMH estava compost per María Amparo Calabuig Puig, professora de Dret Constitucional i capitana de l’equip; així com l’estudiantat del Grau en Ciències Polítiques i Gestió Pública Antoni Torres Cantó, Andrea Mirambell Calvo, Esther González Pérez; María Carmen Deltell; i Inés Más.

La Lliga de Debat Universitària és una competició dialèctica entre equips d’estudiants universitaris que debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. Des de l’any 2005, la competició fomenta entre l’estudiantat universitari l’ús de la paraula i capacitats com el treball en equip, la documentació, l’anàlisi crítica i l’argumentació. L’activitat, organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats, compta amb el suport de la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme de la Generalitat Valenciana, i de la Generalitat de Catalunya.