Nou cicle de cinema en valencià amb la projecció de la pel·lícula ‘La vampira de Barcelona’

12 mayo 2021

El Vicerectorat de Cultura de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha organitzat la projecció de la pel·lícula ‘La vampira de Barcelona’, dins del nou cicle de cinema en valencià. L’activitat tindrà lloc demà dijous, 13 d’abril, a les 17:00 i 19:30 hores, a la sala Odeón d’Elx i l’entrada és lliure, limitada a l’aforament de la sala.

‘La vampira de Barcelona’, de Lluís Danés, es desenvolupa a la Barcelona de principis de segle XX, on conviuen dues ciutats: una burgesa i modernista; l’altra, sòrdida i bruta. La desaparició de la petita Teresa Guitart, filla d’una rica família, commociona el país i la policia aviat dóna amb una sospitosa: Enriqueta Martí, coneguda com ‘La Vampira del Raval’. El periodista Sebastià Comas es va a submergir en el laberint de carrers, bordells i secrets de barri de Raval, on sap que trobarà la veritat sobre les desaparicions i assassinats macabres de nens dels que s’acusa la Vampira. Aviat descobrirà que allà s’amaga una elit disposada a ocultar els seus vicis a qualsevol preu.

Aquesta projecció s’ha fet possible amb la col·laboració d’El Tempir, l’Institut d’Estudis Comarcals del Baix Vinalopó, ACPV-Casal Elx, el Cineclub Luis Buñuel, les universitats públiques valencianes i el cinema Odeón d’Elx.