Estudiants de la UMH presenten el “Dàtil’15”, un vehicle de baix consum amb què participaran en la “Shell Eco-Marathon”

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha presentat el “Dàtil’15”, un vehicle de baix consum amb què un grup d’estudiants de l’Escola Politècnica Superior d’Elx (EPSE) participarà en el concurs internacional “Shell Eco-Marathon”, que se celebrarà entre el 22 i el 24 de maig en un circuit urbà a la ciutat de Rotterdam (Holanda). En aquest concurs es premia al vehicle que recorre més quilòmetres amb un litre de combustible. A la presentació del cotxe han assistit la vicerectora de Relacions Institucionals de la UMH, María Teresa Pérez Vázquez, i el professor de la Universitat i coordinador dels estudiants, Miguel Ángel Oliva.

IMG_6507

Set estudiants del Grau d’Enginyeria Mecànica, tres estudiants de l’especialitat de Mecànica d’Enginyeria Tècnica Industrial i cinc d’Enginyeria Industrial de la UMH han participat durant nou mesos en la construcció del prototip “Dàtil’15”, coordinats pel professor del Departament d’Enginyeria Mecànica i Energia de la UMH, Miguel Ángel Oliva, i l’investigador David Abellán. Les estudiants Cristina Planelles i Ángela Conca seran les conductores del vehicle.

En aquest concurs internacional participen al voltant de 200 equips de tot el món. Aquesta és la dotzena edició del concurs en què la UMH participa amb un vehicle de baix consum. Els estudiants han realitzat un prototip completament nou que reduïx el seu pes fins als 28 kg (una millora del 30% respecte a l’anterior) disposa d’una innovadora direcció davantera que optimitza el pes i minimitza la fricció en les corbes i d’una aerodinàmica millorada en un 40%. El vehicle de la UMH mesura 2,85 metres de llarg, 60 centímetres d’ample i 50 centímetres d’alt. És un dels models més baixos de la seua categoria i aquest disseny reduïx considerablement la possibilitat de bolcada, quelcom molt important al tractar-se enguany d’un circuit urbà amb corbes molt tancades.

La prova consistirà en donar voltes al circuit per a comprovar quin dels vehicles participants recorre més quilòmetres amb un litre de combustible. La velocitat mitjana dels prototips no ha de ser inferior als 25 quilòmetres per hora. El vehicle de la Universitat Miguel Hernández ostenta, actualment, el rècord entre els equips espanyols amb motor de combustió, amb una marca de 1.455 km per litre de combustible. En l’edició de l’any passat, el Dàtil es va classificar en tercera posició entre els prototips que utilitzaven etanol com a combustible. Amb les millores introduïdes, l’equip de la UMH espera superar la marca de 2.000 Km per litre de combustible i véncer en la seua categoria: prototips impulsats per etanol.

Els patrocinadors d’aquesta iniciativa de la UMH són: el vicerectorat de Relacions Institucionals de la UMH, l’Escola Politècnica Superior d’Elx, SEUR i Grupo Volund.

Destacats