La UMH és la universitat més productiva de la Comunitat per nombre de professors, segons l’informe del Sistema Universitari Públic Valencià

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx és la primera universitat pública valenciana en producció científica per nombre de professors. Així es desprén del Tercer Informe del Sistema Universitari Públic Valencià (SUPV) sobre “La Contribució socioeconòmica de les universitats públiques valencianes (2015)”, elaborat per l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie).

rectorado.pngSegons arreplega aquest document, si s’analitza l’activitat investigadora per professor, la UMH es col·loca en primer lloc a nivell autonòmic, lideratge que manté des de 2002, i la sexta a nivell nacional, amb una productivitat mitjana per professor de 1,33 publicacions a l’any. Si s’analitza l’activitat investigadora per volum de producció, la UMH es col·loca en segon lloc, només per darrere de la Universitat Politècnica de València (UPV). Mentres que si s’avalua el nombre de cites que rep un treball científic, paràmetre amb què s’establix la qualitat internacional d’un treball científic, la UMH i la UPV posseïxen 10 cites per professor, la qual cosa les situa al capdavant de les universitats públiques valencianes i, a més, entre les nou primeres d’Espanya.

De l’informe també es desprén que la UMH és la segona universitat més productiva a nivell global del SUPV amb 1,2 punts, darrere de la UPV que té 1,4 punts. Aquestes dades s’han extret del rànquing internacional U- rànquing, elaborat per la Fundació BBVA, que analitza diferents àrees com a docència, investigació i transferència tecnològica.

Quant a l’evolució de la matrícula en els estudis oficials, la UMH és l’única universitat pública valenciana que augmenta la seua matrícula en estudis de Grau de primer i segon cicle, amb un creixement del 50% en els últims quinze anys, molt per damunt de la mitjana espanyola. I quant als estudis de Postgrau, la UMH se situa en tercer lloc a nivell autonòmic. L’informe també revela que les activitats de formació de Màster en la UMH (titulats/professor) són les més productives del SUPV i del conjunt d’universitats públiques espanyoles.

Segons l’informe, la UMH és la universitat pública valenciana amb major capacitat d’atracció d’estudiants, amb un 20% de la seua matrícula procedent de fora de la Comunitat. La UMH, a més, presenta la major taxa de creixement dels seus alumnis, amb un augment del 160% en els estudis de Grau i del 1.061% en els estudis de màsters oficials.

L’estudi també indica que la UMH s’internacionalitza cada any més, amb l’enviament i recepció d’estudiants estrangers d’intercanvi. Les xifres han variat de 56 estudiants rebuts en el curs 2001-02 a 222 en el curs 2014-15 i de 74 estudiants enviats a 149 en el mateix període.

Aquestes són algunes de les conclusions del Tercer Informe del SUPV “La Contribució Socioeconòmica de les Universitats Públiques Valencianes (2015)”, elaborat per l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie), sobre l’activitat i els resultats de les cinc institucions que integren el Sistema Universitari Públic Valencià (SUPV): Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat d’Alacant, Universitat Jaume I i la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

Informe complet en l’enllaç següent: http://www.ivie.es/downloads/2016/01/Informe-Completo-SUPV.pdf

Destacats