La UMH se situa entre les millors universitats espanyoles, segons el rànquing de la Fundació BBVA i l’IVIE

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ocupa la quarta posició del rànquing de les millors universitats espanyoles, junt amb altres institucions acadèmiques. Aquestos resultats s’arrepleguen en la quarta edició del projecte U-Rànquing, elaborat de forma conjunta per la Fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE). Aquest informe analitza 61 universitats, de les quals 48 són públiques i 13 són privades.

rectorado exterior

L’estudi s’ha dut a terme des de la Unitat d’Epidemiologia de la Nutrició de la UMH, liderada pel catedràtic de Medicina Preventiva i Salut Pública, Jesús Vioque. La investigació ha posat de manifest que els consumidors moderats de vi o cervesa tenen una major adherència a la dieta mediterrània que els no consumidors d’alcohol o que els consumidors que combinaven tot tipus de begudes alcohòliques. Els no bevedors d’alcohol van indicar un consum diari significativament menor de peix i major de carn, mentres que els bevedors de qualsevol tipus d’alcohol van presentar un menor consum de fruita i verdura i el doble consum de carn en comparació amb els bevedors moderats de vi o cervesa.

Els participants en aquest estudi van respondre a preguntes sobre la seua ingesta d’alcohol, la seua dieta i sobre estils de vida. Els resultats van mostrar que un 18,9% dels participants prenien només vi o cervesa de forma moderada, un 19,5% no bevia alcohol i un 61,6% prenia tot tipus de begudes alcohòliques, incloses les d’alta graduació. La mitjana de consum d’alcohol va ser de 4,3 grams per dia, un consum que pot considerar-se entre baix i moderat, ja que és inferior al de 11,8 grams per dia estimat en l’Enquesta Nacional de Salut per a adults jóvens de la mateixa edat que es va realitzar entre 2011 i 2012.

Els autors indiquen en aquest estudi que entre els atributs i en les recomanacions de la dieta mediterrània es troba el consum diari moderat d’alcohol, especialment de vi negre i, si és possible, en les menjars. No obstant això, els propis autors reconeixien en el seu treball la controvèrsia existent en la comunitat científica internacional a l’hora de recomanar o no el consum d’alcohol encara que siga de forma moderada, per els efectes negatius que pot tindre un consum excessiu. En tot cas, els resultats d’aquest estudi posen de manifest la necessitat d’estudiar conjuntament la dieta a l’hora d’analitzar els efectes de l’alcohol, donada l’estreta relació entre ambdós.

Destacats