El Patronat del Misteri d’Elx i les universitats públiques valencianes col·laboraran per a la difusió i l’estudi de la Festa

Les cinc universitats públiques valencianes i el Patronat del Misteri d’Elx han firmat un acord marc de col·laboració. L’objectiu d’aquest acord, impulsat per la Càtedra Misteri d’Elx de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, és promoure activitats culturals i acadèmiques, de formació i investigació, dins de l’àmbit universitari valencià, per a difondre els valors teatrals, musicals, lingüístics, literaris, antropològics, socials i artístics del Misteri d’Elx entre els estudiants i el professorat d’aquestes cinc universitats.

04-05-16-patronato misteri2

Durant l’acte, han intervingut el rector de la UMH, Jesús Pastor, el de la Universitat de València i president de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes (CRUPV), Esteban Morcillo, l’alcalde d’Elx, Carlos González, i el president executiu de la Junta Rectora del Patronat del Misteri d’Elx, Fernando García. A la firma han assistit, també, el rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco José Mora, el de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, la rectora en funcions de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, i el director de la Càtedra Misteri d’Elx de la UMH, Pablo Mas.

A través d’aquest conveni, les institucions firmants es comprometen a difondre els valors teatrals, musicals, lingüístics, literaris, antropològics, socials, artístics, etc. del Misteri d’Elx entre els estudiants i el professorat de les universitats firmants; col·laborar en la programació i/o realització d’activitats acadèmiques, científiques i culturals que tinguen com a objecte la divulgació i investigació del Misteri d’Elx; afavorir la participació del professorat i l’alumnat en activitats acadèmiques, científiques i culturals que tinguen com a objecte el Misteri d’Elx; facilitar assessorament acadèmic mutu que permeta divulgar amb totes les garanties el Misteri d’Elx i establir nous compromisos d’interés mutu.

La comissió mixta estarà integrada per representants del Patronat del Misteri d’Elx, pel president de la CRUPV, Esteban Morcillo, i pel director de la Càtedra Misteri d’Elx de la UMH, Pablo Mas.

Destacats