Estudiants i professors de Belles Arts inauguren les pintures que han realitzat en la zona de Pediatria de l’Hospital d’Alacant

Altea, Campus, Estudiants, Fuente, Noticia, Portada UMH

21 de juliol 2016

La vicerectora de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha inaugurat aquest matí la iniciativa “Com a casa”, un projecte d’intervenció mural que va començar l’any passat en la planta d’Oncologia Pediàtrica de l’Hospital General Universitari d’Alacant. Després dels resultats d’aquesta iniciativa, el projecte s’ha ampliat a l’Àrea de Cirurgia Pediàtrica, ubicada en la mateixa planta.

IMG_3326

En aquesta iniciativa, desenvolupada per estudiants i professors de la Facultat de Belles Arts de la UMH, col·laboren també la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i la Fundació Aladina, que subvenciona aquest projecte. Els autors d’aquesta idea són la vicerectora de Cultura i Extensió Universitària de la UMH, Tatiana Sentamans, la professora de Belles Arts de la Universitat Imma Mengual i l’estudiant de la UMH María Llaüts González.

Segons els organitzadors, el projecte “Com a casa” pretén transformar les estades hospitalàries d’oncologia i cirurgia pediàtriques, monòtones i avorrides, en mons plens de màgia perquè els xiquets poden arribar a través dels dibuixos que decoren les parets, els sostres, les portes i els corredors. L’objectiu era introduir en algunes zones de l’hospital elements habituals de la llar com un penjador, una estanteria amb llibres o un despertador, barrejats amb personatges divertits i els seus propis dibuixos, per a crear un àmbit més pròxim i fer més fàcil l’estada als pacients infantils de llarga duració de l’Àrea d’Oncologia i Cirurgia, així com el dels familiars i intentar que s’assenten “Com  a casa”. La finalitat d’aquesta idea és desdramatitzar l’entorn mèdic i crear espais de distracció a través de la imatge i l’art.

El projecte s’ha dividit en dos fases que inclouen setze habitacions, corredors, portes, l’aula d’educació i el mostrador de control. En la primera fase, la d’Oncologia pediàtrica, s’ha recorregut a objectes de l’àmbit domèstic, il·lustrats i pintats a manera d’artifici, acompanyats de personatges com a animals o monstres. La segona fase de treball, la de Cirurgia Pediàtrica i l’aula d’educació, s’ha desenvolupat a partir de les il·lustracions dels xiquets de la planta, amb elements de la quotidianitat, així com espais fantàstics i elements a on viatjar per a imaginar i evadir-se de manera lúdica i divertida de l’entorn hospitalari.

La decoració d’aquesta planta se suma al programa d’humanització que desenvolupa des de fa un temps l’Hospital General d’Alacant. Per la seua banda, la Fundació Aladina té com a objectiu el suport a la infància amb malalties oncològiques i desenvolupa la seua labor assistencial en diferents centres hospitalaris.

La Fundació Aladina, www.aladina.org , ha celebrat els seus primers deu anys de vida, una dècada en què no ha deixat d’atendre a xiquets i adolescents malalts de càncer i a les seues famílies. Amb aquesta nova intervenció a Alacant, l’entitat que presidix Paco Arango està present ja en huit hospitals espanyols i atén cada any a una mitjana de 1.500 menors.

Aladina oferix una ajuda global que va des del suport psicològic fins als entrenaments físics, campaments d’estiu, acompanyament lúdic i suport econòmic a famílies amb necessitats econòmiques. A més, la fundació escomet nombroses obres i intervencions d’interés com la decoració d’hospitals i la creació de noves sales de jocs. Fins al moment, el projecte de major envergadura ha sigut la construcció del Centre Maktub per a trasplantament de medul·la òssia en l’Hospital Niño Jesús. Enguany, l’entitat té previst reformar la UCI infantil del mateix centre, que atén cada any a més de 800 xiquets greument malalts de tota Espanya.

no images were found

Destacats