La UMH celebrarà el 29 de setembre l’obertura oficial del curs acadèmic 2016-2017

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx celebrarà l’obertura oficial del curs acadèmic 2016-2017 el pròxim 29 de setembre a les 12:00 hores en el Saló d’Actes de l’edifici Rectorat i Consell Social del campus d’Elx. Durant la cerimònia d’obertura, a més, la UMH investirà com a Doctor Honoris Causa al geòleg Jaume Bech i Borràs. El padrí del nou Doctor Honoris Causa de la UMH serà el professor emèrit de l’Àrea d’Edafologia i Química de la UMH Jorge Mataix Beneyto.

06-09-16-apertura curso ppal

Jaume Bech i Borràs és llicenciat en Geologia, doctor en Biologia i en Farmàcia, diplomat en Cartografia de sòls per l’ENSA de Montpellier (França) i diplomat en Micromorfologia de Sòls per la INA de París- Grignon (França). Així mateix, és catedràtic emèrit de la Universitat de Barcelona i ha sigut director de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona. Ha sigut guardonat amb les medalles de l’Escola Superior d’Agricultura de Barcelona i amb la Medalla Kovalsky de l’Institut Vernadsky de Geoquímica i Química Analítica de l’Acadèmia de Ciències de Rússia. Bech i Borràs ha sigut investigador principal de diversos projectes Cienc CICYT i de l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional (AECI).

El professor Bech i Borràs ha centrat la seua investigació en la meteorització de les roques, la gènesi del sòl, la descripció, el mostratge i la classificació de sòls, cartografia i geografia de sòls, amb especial atenció a Andisoles, sòls salins i a la relació entre sòls i el medi ambient i la salut. Des de 1959, es dedica a l’ensenyança i investigació universitària de l’Edafologia. En la Universitat de Barcelona va crear diverses assignatures de llicenciatura i doctorat com “Ampliació d’Edafologia”, “El sòl i la contaminació ambiental” i “sòls salins i vegetació”.

Actualment, és el president de la Comissió 3.5, Div. 3 (2014-2018). A més, és fundador i president de la Subdivisió “Contaminació i remediació de sòls” de la Divisió de Sòls de la Unió Europea de Geociències (EGU).

06-09-16-apertura curso

Destacats