Els integrants del Projecte Guepardo de la UMH presenten el prototip de moto amb què competiran en el certamen MotoStudent 2016

Campus, Elx, Fuente, Noticia, Portada UMH

1 de desembre 2016

Els estudiants de l’Escola Politècnica Superior d’Elx (EPSE) de la Universitat Miguel Hernández (UMH) que integren el projecte Guepardo han presentat aquest matí el prototip de moto amb què competiran en el certamen internacional MotoStudent, que se celebrarà entre el 6 i el 9 d’octubre al circuit MotorLand Aragó, a Alcanyís. L’equip UMH Moto Experience va ser el guanyador de la passada edició, celebrada en 2014 i en la que van participar universitats d’Espanya, Itàlia, Portugal, Hongria, Brasil i Equador.

dsc_0026

La vicerectora de Relacions Institucionals de la UMH, María Teresa Pérez Vázquez, ha acompanyat els integrants del projecte Guepardo durant la presentació del prototip de moto. Aquest equip està format per estudiants de la UMH: set del Grau en Enginyeria, encarregats del disseny i muntatge de la moto, i dos del Grau en Periodisme, que ajuden en tasques de comunicació.

Els estudiants han realitzat un prototip que pesa aproximadament uns 95 kg i té una potència de 30 cv. El vehicle de la UMH, les mesures del qual són semblants a una moto 3 però més compacta, estarà pilotat per Francisco Albertu Moya, vigent campió de Motostudent amb l’equip UMH Moto Experience. El xassís de la moto, fabricat en alumini, és modular i es dividix en 5 peces de distint material, amb la qual cosa s’aconseguix una elasticitat o una rigidesa diferent. Els estudiants de la UMH han evitat la soldadura de les peces amb l’ocupació d’uns caragols especials, anomenats tgm, perquè les parts no es deformen i així aconseguir un xassís de mesures perfectes. El basculant, també d’alumini, està format per 3 peces.

MotoStudent és una competició internacional entre universitats de tot el món, promoguda per la Fundació Moto Engineering Foundation. Els equips d’estudiants han de dissenyar i desenvolupar un prototip de motocicleta de competició semblant a la categoria mundialista de Moto 3, amb un motor de 250cc i quatre temps. La competició tracta de dos fases, una primera en què es puntuen aspectes tècnics i innovadors de la moto, amb proves de resistència, mentres que la segona fase de la prova consistix en la carrera

Destacats