Circuit V-Running

Noticia, Portada UMH

22 d’abril 2021

La Universitat Miguel Hernández (UMH) compta amb un nou Circuit V-Running al campus d’Elx. Aquesta instal·lació esportiva inclou un recorregut de 2.395 metres de 5 superfícies diferents: arena d’alber, graveta fina, cautxú, gespa artificial i formigó.

Fuente: UMH.

El circuit, denominat Running Variable o Variability Running, és el resultat de la cooperació entre el CIE de la UMH i l’Oficina de Campus Saludables i Esports. En concret, el projecte parteix d’una de les línies d’investigació del Centre d’Investigació de la Universitat, en què s’analitza la variabilitat motora i com aquesta és una manera d’explorar i canviar el moviment, així com facilitar la capacitat d’adaptació. Com una possible aplicació d’aquesta línia, els investigadors de la UMH van pensar a dissenyar un circuit on contínuament canviaren les superfícies per les quals circulava el corredor, ja que facilitaria aquesta capacitat d’adaptació, provocant diferents maneres de trepitjar durant la carrera i diferents tipus d’impuls en cadascuna de les trepitjades, que podrien servir per a reduir les possibles lesions que poden produir-se per l’impacte repetit o, fins i tot, previndre l’aparició d’aquesta mena de lesió.

Les cinc superfícies del recinte esportiu s’alternen de manera aleatòria per tot el circuit d’entrenament, de manera que el corredor es troba diferents superfícies en les quals s’ha d’adaptar. El recorregut es compon de paviments molt durs com el formigó, que té un gran coeficient de restitució i, per tant, traslladen impactes alts; així com uns altres amb impactes molt més baixos com el cautxú o la gespa. També s’ha seleccionat la grava o la terra com a superfície, ja que els suports generen unes certes irregularitats i canvis en l’angle de la trepitjada.

Amb aquesta iniciativa, la UMH s’alinea amb l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible #3 per al foment del benestar i la salut de la comunitat universitària i el seu entorn.

Més informació: https://deportes.umh.es/instalaciones-y-tarifas/circuito-v-running/

Destacats