La UMH, entre les universitats espanyoles amb major impacte social amb relació als ODS

Noticia, Portada UMH

18 de maig 2021

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx se situa entre les 10 universitats espanyoles amb millor impacte social, determinat a través dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, segons l’última edició del rànquing britànic Times Higher Education (THE). En concret, la UMH ocupa el lloc número 101–200 a escala mundial i ja està en el top 10 en l’àmbit nacional. Respecte als ODS, la UMH destaca en “Acció pel clima”, on ocupa el segon lloc a escala mundial i el primer lloc en l’àmbit nacional.

La UMH ocupa posicions molt rellevants en els ODS “Acció pel clima” (lloc 2 del món), “Igualtat de gènere” (lloc 28 del món) i “Treball decent i creixement econòmic” (lloc 20 del món). En el rànquing total, la UMH ha obtingut una puntuació de 80.2 sobre 100 punts, respecte a l’estudi global dels ODS.

En concret, la UMH destaca per ser la primera universitat espanyola amb major impacte en l’Objectiu 3 “Salut i benestar” per la seua contribució en la formació de professionals sanitaris, investigació, recursos, col·laboracions i serveis oferits en ciències de la salut i l’àmbit del benestar i l’esport. La Universitat ocupa la segona posició d’Espanya en uns altres ODS com l’objectiu 1 “Fi de la pobresa”, per les seues accions i beques dedicades a erradicar la pobresa, potenciar la igualtat d’oportunitats de l’estudiantat i els seus programes de cooperació al desenvolupament en països desfavorits. Així mateix, la Universitat destaca en l’Objectiu 15 “Vida d’ecosistemes terrestres”, per les seues accions i formació, dirigides a cura del medi ambient i a la gestió de residus, així com en l’Objectiu 9 “Indústria, innovació i infraestructura”, per les seues contribucions en matèria d’empreses de base tecnològica, patents i fons d’investigació procedents de capital privat.

Finalment, la UMH es troba, també entre els 4 primers llocs en l’àmbit nacional, en l’Objectiu 12 “Producció i consum responsables”, per les mesures emprades sobre el consum responsable i el seu enfocament de l’ús sostenible dels recursos, en l’Objectiu 14 “Vida submarina” per la investigació dedicada sobre la vida submarina i la seua educació i suport als ecosistemes aquàtics, així com l’Objectiu 16 “Pau, justícia i institucions solidàries” per les mesures preses en investigació sobre la pau i la justícia, la participació com a assessors del Govern i les polítiques sobre llibertat acadèmica.

Aquest estudi del rànquing THE és l’únic que avalua les universitats pel seu impacte social a través dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. Aquesta segona edició inclou 1.115 universitats de més de 80 països i utilitza indicadors que proporcionen comparacions integrals i equilibrades en les àrees d’investigació, divulgació i administració.

Més informació en: https://www.timeshighereducation.com

Destacats