Comunicat de la Xarxa Vives d’Universitats sobre el tancament de RTVV

Comunicados UMH

11 noviembre 2013

Davant la decisió del tancament immediat de Ràdio Televisió Valenciana (RTVV) per part del Govern valencià, des del Consell General de la Xarxa Vives d’Universitats donem suport al comunicat emès al respecte per la Universitat de València. Considerem que la ràdio i televisió públiques valencianes han de ser un espai públic al servei de la ciutadania, una eina clau per a l’expressió de la singularitat del nostre territori, la promoció de la nostra llengua i cultura, i la preservació de la memòria audiovisual del poble valencià.

Els ciutadans valencians tenen dret a una ràdio i televisió públiques que garantisquen una informació plural i arrelada al territori, símbol d’autogovern i d’acord amb l’Estatut d’Autonomia. Uns mitjans de comunicació que han de ser catalitzadors del teixit productiu i servir de suport al desenvolupament de les indústries culturals valencianes, a més d’una eina de promoció del territori, de projecció i difusió dels trets diferencials del poble valencià i del dinamisme de la societat valenciana. El tancament d’un mitjà de comunicació sempre suposa una pèrdua per a la societat, més encara si aquest és un mitjà públic. En aquest cas, i en el marc de la profunda crisi que afecta la nostra economia i societat, la desaparició de la Ràdio Televisió Valenciana, S.A.U. comunicada pel Govern de la Generalitat Valenciana suposa un profund impacte en els sectors industrials vinculats i en el treball qualificat en aquest sector, amb importants conseqüències laborals, econòmiques, socials i culturals.

En aquest context, instem al Generalitat Valenciana a reconsiderar la seua decisió, obrint un necessari procés de diàleg amb els treballadors i treballadores afectats per aquesta mesura, i a arribar a un consens amb les forces polítiques valencianes que permeta el sosteniment d’un model de ràdio i televisió pública, valenciana i de qualitat.

Castelló de la Plana, Barcelona, Palma, Perpinyà, Sant Julià de Lòria, Sàsser