À Punt i les universitats valencianes intensifiquen la col·laboració en formació, investigació i visibilització de l’audiovisual

Les cinc universitats públiques valencianes, entre les quals es troba la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, i À Punt han consolidat i ampliat les línies de col·laboració, en aplicació del conveni que van signar ara fa dos anys i la intenció és continuar aprofundint en aquest treball conjunt en diverses iniciatives. La comissió de seguiment del conveni s’ha reunit al Centre de Producció de Programes de Burjassot per a analitzar el treball fet i marcar les línies de futur.

En la trobada han participat el president de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC), Enrique Soriano; la directora general d’À Punt, Empar Marco; María José Pastor, per part de la UMH; Javier Marzal, de la Universitat Jaume I de Castelló; Isabel Tort, en nom de la Universitat Politècnica de València; Miquel Francés, de la Universitat de València; i Vicent Garcia Escrivà, en representació de la Universitat d’Alacant.

El desenvolupament del conveni, que es va signar al juliol de 2017 per a quatre anys, ha suposat la consolidació i l’ampliació de les pràctiques externes universitàries de graus relacionats amb les professions vinculades amb el funcionament d’À Punt, sempre amb tutorització. Hi ha un augment tant en els graus interessats a facilitar pràctiques als seus estudiants com en el nombre d’hores de pràctiques, que ha crescut un 49% el 2019.

La comissió de seguiment, a més, va valorar l’evolució del Pitching de l’Audiovisual Valencià, que en la segona edició va registrar un gran creixement de projectes presentats i d’alumnes participants. La tercera edició d’aquesta convocatòria de talent audiovisual universitari s’impulsarà enguany des de la Universitat Jaume I de Castelló.

D’altra banda, la comissió aposta per aprofundir en la col·laboració entre els mitjans públics valencians i les àrees d’investigació de les cinc universitats públiques, relacionades amb el sector audiovisual. Igualment, hi ha consens per a avançar en la difusió per multiplataforma dels continguts generats en les universitats.

La col·laboració també mantindrà l’organització d’activitats comunes, la cooperació en estudis i treballs de contingut acadèmic, la promoció dels científics i el coneixement que es genera en els campus valencians.