L’IES Misteri d’Elx guanya la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, en la qual col·labora la UMH

4 marzo 2021

El guanyador de la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives d’Universitats és l’IES Misteri d’Elx. La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx i Escola Valenciana col·laboren en aquesta activitat, celebrada de forma telepresencial el passat 24 de febrer. La pregunta sobre la qual ha versat el debat ha sigut: ‘És compatible el creixement global de l’economia amb el respecte al medi ambient?’.

Fuente: UMH.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el valencià com a llengua vehicular.

La Lliga naix a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària, sota l’impuls de la Xarxa Vives i de la Federació Escola Valenciana, enguany per cinquena vegada hi participa la UMH. L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre l’estudiantat, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

Aquesta edició, a causa de la pandèmia, s’ha portat a terme de forma telepresencial. A més del IES Misteri d’Elx, els instituts que hi han participat amb la UMH han sigut els següents: La Nostra Escola Comarcal de Picassent; Escola les Carolines de Picassent; l’IES la Foia d’Elx i l’IES Algarb d’Eivissa.

La moderació dels debats ha estat a càrrec de la Xarxa Vives i el jurat ha estat format per José Vicente García Pérez, màster en Enginyeria Industrial per la UMH; Andrea Mirambell, estudiant de 4t de Ciències Polítiques i Gestió Pública de la UMH; i Marina González Macià, periodista especialitzada en innovació periodística per la UMH.

L’equip guanyador d’aquesta fase local, l’IES Misteri d’Elx, passarà a la fase final, que se celebrarà del 13 a 23 d’abril entre tots els equips guanyadors de les fases locals de totes les universitats participants, de forma telepresencial.