La UMH participa en el cicle “Cinema en Valencià” del Cine Odeon d’Elx

Campus, Cine, Cultura, Elche, Fuente, Noticia

13 mayo 2013

El Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx participa en la projecció de la pel·lícula “El bosc” d’Òscar Aibar, al “Cine Odeon” d’Elx, dins de la programació de “Cinema en valencià”, que han organitzat les 5 universitats valencianes. La projecció serà demà, 9 de maig, en horari de 19:30 i 22:00 hores, a la Sala B del “Cine Odeon”. L’entrada és lliure, limitada a l’aforament de la sala. Aquesta projecció s’ha fet possible amb la col·laboració de Cultura d’Elx, l’Institut d’Estudis comarcals del Baix Vinalopó, el Tempir d’Elx i el Cineclub Luis Buñuel.

Una família del Baix Aragó amaga un secret ancestral: dos vegades a l’any, a la nit, prop de la seua masia, hi apareixen unes misterioses llums, un fulgor sobrenatural, entre les males herbes d’un estrany bosc. Segons la tradició familiar eixes llums són una porta que condueix a un altre món, del qual no es pot tornar. En 1936, quan esclata la guerra civil, les milícies anarquistes prenen el poder en el Baix Aragó i Ramon, el cap de família de la masia, és perseguit més per raons personals que ideològiques: el “Coix”, un dels anarquistes del poble, està enamorat de Dora, la dona de Ramon, i tracta d’aprofitar-se de la situació. Donades les circumstàncies, Ramon es veu obligat a creuar el llindar de les llums. Dora haurà d’afrontar llavors la soledat i l’assetjament del Coix. Per a sobreviure a la guerra i les seues penalitats, Dora només comptarà amb l’ajuda de Gernsback, un oficial de les Brigades Internacionals, o “Lo Fusteret”, un vell anarquista enfrontat amb el Coix.