La UMH projecta “Fènix 11.23” dins del cicle “Cinema en valencià”

Campus, Cine, Cultura, Elche, Fuente, Noticia

15 mayo 2013

El Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx participa en la projecció de la pel•lícula “Fènix 11.23”, de Joel Joan i Sergi Lara, al Cine Odeon d’Elx, dins de la programació de “Cinema en valencià” que han organitzat les 5 universitats valencianes. L’activitat tindrà lloc demà dijous, 16 de maig, en horari de 19:30 i 22:00 hores, a la Sala B. L’entrada és lliure, limitada a l’aforament de la sala.

Després de la projecció, al voltant de les 21:00 hores, hi haurà un col•loqui amb el protagonista d’aquesta història, Èric Bertran, que s’ha desplaçat fins ací per a contar de primera mà la seua experiència. Aquesta projecció s’ha fet possible amb la col•laboració de Cultura d’Elx, l’Institut d’estudis comarcals del Baix Vinalopó, el Tempir d’Elx i el Cineclub Luis Buñuel.

A la tardor de l’any 2004, Èric Bertran, un nen de 14 anys, crea un web inspirat en Harry Potter i l’Orde del Fènix per defensar la llengua catalana. Una nit, 30 guàrdies civils de la brigada antiterrorista de Madrid irrompen a casa seua i l’acusen de terrorista informàtic. El seu crim: enviar un correu electrònic a una cadena de supermercats demanant l’etiquetatge en català.