La UMH participa en l’acte “Per la igualtat lingüística”

Acció Cultural del País Valencià (ACPV) i les cinc universitats públiques valencianes, entre les quals es troba la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, han organitzat l’acte “Per la igualtat lingüística”. El vicerector adjunt de Promoció Lingüística de la UMH, Francisco Javier Toledo Melero, participa en aquesta activitat amb la conferència “Junts pel valencià des de la diversitat”, que tindrà lloc aquesta vesprada, a les 19:00 hores, a l’edifici Octubre Centre de Cultura Contemporània (OCCC) de València.

Segons els organitzadors, el motiu de celebració d’aquesta sessió és fer públic el balanç d’allò en què s’ha avançat i remarcar el que s’ha iniciat, però que cal acabar de concretar: la reciprocitat de les emissions de les nostres ràdios i televisions, la competència lingüística en la funció pública, la col·laboració cultural entre territoris i l’atenció especial a la diversitat del sud.

Acció Cultural del País Valencià i les cinc universitats públiques valencianes van constituir l’any 2015 un grup de treball amb l’objectiu de dissenyar propostes de política lingüística i cultural, amb aval acadèmic i social, amb la finalitat d’avançar cap a la plena igualtat lingüística. Per a aconseguir-ho han redactat documents, han consensuat pronunciaments i han fet actes públics.