El prototip de cotxe de la UMH “Dàtil 2016”, guanyador en la competició Shell Eco Marató després de recórrer 1.555 quilòmetres amb 1 litre d’etanol

El “Dàtil 2016” de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha aconseguit la primera posició en la carrera internacional “Shell Eco Marató” en la modalitat d’etanol, després de recórrer 1.555 quilòmetres amb un litre d’aquest combustible. A més, el rendiment del vehicle de la UMH ha sigut un 12,6% superior al segon classificat. Aquesta és la segona ocasió en què l’equip de la UMH aconseguix la victòria en aquesta competició, després d’alçar-se amb el primer lloc l’any passat després de recórrer 1.496 quilòmetres amb un litre d’etanol.

ppal

La competició s’ha celebrat entre l’1 i el 3 de juliol en un circuit urbà de Londres (Regne Unit). El professor del Departament d’Enginyeria Mecànica i Energia Miguel Ángel Oliva Meyer ha dirigit a l’equip de la UMH, integrat per estudiants de l’Escola Politècnica Superior d’Elx.

En aquest concurs internacional participen al voltant de 200 equips de tot el món. Aquesta és la tretzena edició del concurs en què la UMH participa amb un vehicle de baix consum. Els estudiants han realitzat un prototip senserament nou que reduïx el seu pes fins als 26 kg (una millora del 10% respecte a l’anterior) a causa de la utilització d’un xassís realitzat al 100% de fibra de carboni. Per a açò, els estudiants han posat a punt una instal·lació per a la fabricació de panells sandvitx de fibra de carboni a partir de fibra preimpregnada. Aquesta tècnica permetrà realitzar en el futur vehicles encara més lleugers. El “Dàtil’16” disposa d’una innovadora direcció davantera que optimitza el pes i minimitza la fricció en les corbes. El vehicle de la UMH mesura 2,85 metres de llarg, 60 centímetres d’ample i 50 centímetres d’alt.

Destacats