Nova programació dels clubs i escoles de Vida UMH

25 aniversario, Noticia, Portada UMH

16 de març 2022

Classes de baix, bateria, batucades, masterclass de cocteleria, tastos de vi i formatge, batalles de galls, jocs de taula, danses urbanes, moda o fotografia són algunes de les temàtiques de les activitats que arreplega la nova programació dels clubs i escoles de Vida UMH, un projecte adreçat principalment a l’estudiantat i impulsat pel Vicerectorat d’Estudiants i Coordinació de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx. Amb motiu del 25 aniversari de la UMH, les activitats d’aquest quadrimestre continuaran sent gratuïtes per a l’estudiantat de titulacions oficials de la Universitat. Les inscripcions estan obertes i es poden fer en https://vidaumh.umh.es/

La nova programació de Vida UMH es desenvoluparà des de març fins a maig en els quatre campus de la Universitat, situats a Altea, Sant Joan d’Alacant , Elx i Orihuela. Aquest projecte va nàixer a l’octubre amb la finalitat de recobrar la vida en els diferents campus i crear vincles entre estudiantat de diferents titulacions i amb aficions comunes. Vida UMH es compon de l’Escola Superior de la Indústria Musical (ESIM), l’Escola de Ràdio i Podcast i l’Escola de Cuina, així com dels clubs de Dansa Urbana, Fotografia, Jocs de Taula, Còmic i Il·lustració, Moda, i Astronomia.

D’una banda, l’ESIM s’estructura en classes presencials de bateria, baix, guitarra, teclat i veu, així com sessions en les quals l’estudiantat pot practicar amb la resta de companys i formar part d’una banda. A més, dins de la programació d’aquesta escola, la UMH ha programat una batalla de galls i una batucada. Per la seua part, l’Escola de Cuina ofereix diferents tallers com el de pizzes; el de rebosteria “Travel Cakes”; el d’arrossos; el de dolços de Setmana Santa; de sushi; o el de cuina mexicana. De manera paral·lela, l’Escola celebrarà tastos de vins i formatges, així com una masterclass de cocteleria. Quant a l’Escola de Ràdio i Podcast, aquesta es desenvoluparà en els estudis radiofònics dels campus d’Altea, Sant Joan d’Alacant i Orihuela i, en aquesta, s’impartirà el monogràfic “Fer-se el viu a través de la ràdio i el podcast”.

De manera paral·lela, en Vida UMH conviuen clubs de temàtica variada, que persegueixen la filosofia de reunir estudiants amb gustos afins i convertir-se en llocs de trobada per al seu gaudi. En el Club de Còmic i Il·lustració participarà l’humorista gràfic de la revista El Jueves Dani Gove; en el d’Astronomia s’han organitzat, en col·laboració amb el Museu Didàctic i Interactiu de Ciències del Baix Segura de la Comunitat Valenciana (MUDIC), observacions nocturnes i diürnes; i en el de Fotografia se celebrarà el taller “Retrat amb el teu telèfon intel·ligent”. Altrament, en el Club de Moda l’estudiantat podrà assistir als tallers “Felicitat en el teu armari” i “Armari càpsula”, mentre que en el de Dansa Urbana, les persones participants aprendran diferents estils com l’urbà, el hip hop o el comercial. A més, la UMH ha habilitat un espai en l’edifici Tabarca del campus d’Elx per a convertir-lo en una ludoteca en la qual poder reunir-se i gaudir de diferents jocs i, també, la Biblioteca General del campus d’Elx dedica un racó en el qual l’estudiantat pot trobar llibres relacionats amb les diferents temàtiques que abasten els clubs i les escoles de Vida UMH. Dins d’aquesta programació, també se celebrarà una jornada sobre bitcoin.

A més de les activitats de les escoles i clubs, la UMH té previst celebrar altres esdeveniments com l’emissió d’un programa radiofònic d’àmbit nacional, una competició d’avions de paper i moltes sorpreses més.

Destacats