La Xarxa Vives i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua consoliden la seua col•laboració

La Xarxa Vives, de la que forma part la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, han consolidat la seua relació de col·laboració mitjançant la signatura d’un conveni marc. En un acte,  que ha tingut lloc a la Universitat Jaume I, el president de la Xarxa i rector de la Universitat de Barcelona, Dídac Ramírez, ha signat l’acord amb el president de l’AVL, Ramon Ferrer. El conveni té com a finalitat “coordinar futurs projectes de foment de la llengua i la cultura pròpies”.

El president Ramírez ha destacat la «importància simbòlica» de l’acord, que compta “amb una càrrega importantíssima de compromís” per a les dues parts i no ha dubtat a qualificar la signatura del conveni com una de les fites de la seua etapa “com a president i com a rector de la UB”. Al seu torn, Ferrer ha remarcat “les ganes de treballar conjuntament amb la Xarxa des de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua” i ha dit que l’acord suposa “l’inici d’una etapa”. Finalment, el vicepresident de la Xarxa, Joan Viñas, ha posat l’accent en la importància del treball desenvolupat pel vicepresident i rector de l’UJI, Vicent Climent, per a fer possible l’acord.

Amb la signatura d’aquest conveni, l’Acadèmia amplia la línia de col·laboració que manté amb les 5 universitats públiques valencianes, en matèria de normativització al País Valencià i en els àmbits de la recerca i de la promoció de la llengua. D’altra banda, la col·laboració entre l’AVL i la Xarxa Vives ja s’ha traduït durant els darrers tres anys en l’organització, conjuntament amb l’Institut Ramon Llull, dels cursos de didàctica de la llengua com a idioma estranger, la quarta edició dels quals tindrà lloc a la tardor a Vinaròs i Morella.

A més dels vicepresidents Joan Viñas i Vicent Climent, l’acte ha comptat amb l’assistència del secretari executiu de la Xarxa Vives, Ignasi Casadesús. Per part de l’AVL hi han participat també el vicepresident, Josep Palomero; la secretària, Verònica Cantó; el vocal Josep Lluís Doménech i el secretari lletrat Agustí Colomer. La vicerrectora de Cooperació, Relacions Internacionals, Institucionals i Multilingüisme de l’UJI, Inma Fortanet, membre de la Comissió Permanent de la Xarxa, ha acudit també a l’acte juntament amb la degana de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de l’UJI, Rosa Maria Agost.