Els rectors valencians rebutgen la proposta de retallar els Erasmus a mig curs, que afectaria a més de 3.000 alumnes

El president de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes (CRUPV) i rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, ha expressat avui el rebuig a la proposta del Ministeri d’Educació de reduir les beques d’Erasmus d’un curs complet a només un semestre a partir del pròxim curs 2014-2015, ja que l’opció del curs sencer és l’elecció majoritària de l’estudiantat valencià i és la que millor garanteix tant l’assimilació de l’idioma com l’aprofitament acadèmic de l’estada a l’estranger.

rectorado.png

En l’actualitat, 3.613 alumnes de les universitats públiques valencianes realitzan estudis a univeristats europees dins del programa Erasmus i la majoria ho fan per un curs complet. Per universitats, la de València és la que més alumnat envia dins d’aquest programa, amb 1.471, seguida de la Politècnica de València (1.078), la Universitat d’Alacant (490), la Universitat Jaume I (319) i la Miguel Hernández d’Elx (255).

Climent ha destacat que els programes d’estudis de grau i màsters a Europa són de tres i dos anys, respectivament, mentre que a Espanya són de quatre i un any, amb la qual cosa resulta complexe fer el reconeixement de programes i crèdits, i més quan no és d’un curs sencer sinó d’un semestre.