Els rectors valencians consideren Erasmus+ un nou filtre per a excloure més estudiants dels ajuts oficials

El portaveu de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiqques Valencianes i rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, considera que els nous criteris establerts pel Ministeri d’Educació per a repartir les beques del Ministeri als estudiants d’Erasmus, anomenat Erasmus+, no fan sinó crear un nou filtre per a excloure a més estudiants dels ajuts oficials. Per a Climent, l’exigència d’un nivell idiomàtic del B2 o equivalent de la llengua de docència a la Universitat de destí deixarà fora de la convocatòria a molts estudiants, que en el cas concret de la Universitat Jaume I ha xifrat entre el 20 i el 25 per cent. Així mateix, ha destacat la complexitat d’incloure aquest requisit quan la convocatòria per a l’any pròxim ja està en marxa.

rectorado-thumb.png

En opinió de Climent, en cas de voler potenciar el coneixement previ de l’idioma caldria fer-ho amb uns terminis previs que permeteran a l’estudiantat fer aquesta formació i, sobretot, acreditar-la, ja que un bon nombre potser que tinguen els coneixements però no els títols necessaris, i per tant es quedaran fora injustament.

El portaveu dels rectors valencians enten que la nova proposta de beques del Ministeri d’Educació no té objectius acadèmics, sinó econòmics, ja que amb la meitat del pressupost que estava destinant enguany, al curs 2014-2015 el Ministeri d’Educació becarà amb més diners als millors estudiants amb uns requisits que tindran tant pocs que «fins i tot podria estalviar-se part dels pocs diners destinats als Erasmus».