La UMH col.labora en el concert del grup il.licità “Saranda i Sevaïl”, dins de la XIX edició del Correllengua

Campus, Cultura, Elche, Fuente, Noticia, Otros

6 octubre 2014

El Vicerrectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx col·labora, junt amb la Plataforma per l’Ús del Valencià a Elx, en el concert de música folk del grup il·licità “Saranda i Sevaïl”. L’actuació tindrà lloc demà dimarts, 7 d’octubre, a les 21:00 hores, al Casal Jaume I d’Elx i s’enmarca dins de les activitats de benvinguda de la Universitat. Les sonoritats del grup, tant en música com en temàtica, estan enclavades dins de les “Músiques del Mediterrani”.

06-10-14-correllengues

El repertori està format, majoritàriament, per composicions pròpies de Daniel Andreu Beneit, salvant alguns homenatges a les mestresses Maria del Mar Bonet i Eleftheria Arvanitaki.

La XIX edició del Correllengua està dedicada a dues de les més importants figures de la cultura i literatura: els poetes Joan Roís de Corella i Joan Vinyoli. El Correllengua és una iniciativa a favor de la llengua i cultura valenciana sorgida de la societat civil. És una proposta per la defensa i promoció, transversal, oberta, participativa i popular, que té com a objectius fomentar l’ús social de la nostra llengua en tots els àmbits. També és una eina per donar a conèixer la llengua i cultura valenciana a les persones que, nouvingudes o no, encara no la coneixen, i una manera festiva i oberta de celebrar la valencianitat, al carrer, de manera desacomplexada i en positiu.

El Correllengua es vertebra amb el pas de la flama, que és l’element simbòlic i cohesionador de tota aquesta iniciativa, per les diferents poblacions del país. Al seu pas es llegeix el Manifest del Correllengua i es realitzen, en l’àmbit local, tota mena d’activitats de caire lúdic, festiu, pedagògic i reivindicatiu: xerrades, taules rodones, programes de ràdio i televisió, música i balls populars, actes gastronòmics, cercaviles, teatre al carrer, concerts… L’objectiu és mostrar la vitalitat de la llengua i cultura valenciana, així com implicar a tothom en la defensa.

L’activitat està organitzada per l’Acció Cultural del País Valencià i els Casals Jaume I.

Més informació: http://www.acpv.cat/web/correllengua-2014