La UMH participa a València a la I Biennal de Teatre Universitari de la Xarxa Vives

El grup de teatre de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, que dirigeix ​​Adán Rodríguez, representarà demà dijous, 4 de juliol, “Una mirada, un pensament”, basada en poemes de Vicent Andrés Estellés, en la I Biennal de Teatre Universitari de la Xarxa Vives. L’actuació de la UMH està coordinada pel Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària i tindrà lloc a les 19:45 hores, a la Sala Matilde Salvador de la Universitat de València. L’entrada és lliure i gratuïta, limitada a l’aforament de la sala.

La mostra, interuniversitària i itinerant, es presenta en la seua primera edició sota el format d’una marató de teatre, caracteritzada per la representació de diverses obres, de curta durada, en una mateixa jornada. El repartiment d’actrius i actors amb què comptarà la Biennal són els grups de teatre de les universitats Miguel Hernández d’Elx, d’Alacant, Internacional de Catalunya, Politècnica de València, Pompeu Fabra i València.

Segons els organitzadors, l’obra de la UMH és una representació teatral, basada en textos de Vicent Andrés Estellés, que ens enarbora un cant antifeixista, una denúncia que es fa efectiva entre dues estacions de tren. Una fugida a través del teatre i de la poesia que alterna les imatges de la repressió i la desesperança amb les de l’amor i la dignitat humana, en lluita constant per sobreviure l’una sobre l’altra. El repartiment de la UMH es compon dels membres José Ra López, Núria Gómez, Roberto Hernández, Maria Linares, Reme Cano, Claudia Arrufat i Joan Vidal. El vestuari, la música i la il·luminació és de l’Escola d’Arts Escèniques Adán Rodríguez

Apologia de la cultura, crítica política, denúncia social o lliçons de vida de la Grècia clàssica centren les propostes d’enguany. Els grups de teatre universitaris compartiran coneixements i experiències i es formaran a través de diferents tallers i cursos que s’organitzaran en el marc de l’activitat.