La UMH acull una jornada de formació dels equips que representaran la Universitat en les diferents Lligues de Debat de la Xarxa

24 marzo 2022

Els tres equips de secundària, universitari i sènior que representaran la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx en les diferents Lligues de Debat, organitzades per la Xarxa Vives a la Universitat Autònoma de Barcelona, s’han reunit a la UMH per a fer una jornada de formació, intercanvi de coneixement i trobada intergeneracional. La Lliga de Debat és una competició en la qual diversos equips de les diferents universitats pertanyents a la Xarxa Vives d’Universitats debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat.

Fuente: UMH

L’activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el valencià com a llengua vehicular. L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre l’estudiantat, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció, tant semàntica com formal.

Enguany, com a novetat, comença la Lliga de debat Sènior, integrat per persones pertanyents al col·lectiu dels programes universitaris per a majors, i el nostre equip de la UMH ha estat seleccionat, juntament amb altres 3 equips de les universitats catalanes. Es tracta d’una prova pilot en la qual hi participaran únicament 4 universitats. Els temes de debat d’aquesta convocatòria són els següents: la Lliga secundària i batxillerat: ‘Cal posar límits a la ciència?’; la Lliga universitària: ‘És necessària una indústria farmacèutica pública a la Unió Europea?’; Lliga sènior: ‘Cal que el poder públic controle els mitjans de comunicació?’.

Les finals se celebraran a la Universitat Autònoma de Barcelona.  Les dates de la Lliga secundària i batxillerat: del 30 de març al 4 d’abril; la Lliga universitària: del 4 al 7 d’abril; i la Lliga sènior: del 4 al 5 de maig.