Celebració de la XXIX Trobada d’Escoles Valencianes del Baix Vinalopó i el Baix Segura, en la qual col·labora la UMH

31 marzo 2022

L’Ajuntament de Crevillent, Escola Valenciana i El Raig presentaran demà divendres, 1 d’abril, la XXIX Trobada d’Escoles Valencianes del Baix Vinalopó i el Baix Segura. L’acte compta amb la col·laboració de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx i tindrà lloc a les 18:00 hores a l’Auditori de la Casa de Cultura de Crevillent.

A les 17:00 hores, començarà des de Ronda Sud un cercavila compassat amb la música de la Colla de dolçaina i tabal, amb la participació de la Colla L’Estoreta de Crevillent. Durant l’acte, es farà lliurament dels premis “Sambori”, es representarà un contacontes i a les 20:00 hores es podrà gaudir de l’actuació musical del grup Ramonets. Després del seu desenvolupament a Crevillent i sota l’eslògan “L’Escola que ens fa lliures”, que ret homenatge al centenari del naixement de Joan Fuster, Escola Valenciana portarà les Trobades a 20 municipis entre d’abril i maig, tot reivindicant la llibertat d’una escola “diversa, feminista i coeducadora, arrelada, crítica, laica, intercultural, pacifista, democràtica, compromesa, sostenible, universalista i solidària”.

L’acte comptarà amb la presència de la directora general d’Innovació Educativa, Reyes Gallego; la directora general de Participació Ciutadana, M. Jesús Pérez; representants de la Universitat d’Alacant; el vicerector adjunt de Cultura i Llengua de la UMH, Francisco Javier Toledo Melero; i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, així com de les diferents coordinadores de la comarca.