Recorda bé el que vaig a dir-te és l’obra guanyadora del Premi Sambori Universitari 2020, en el qual col·labora la UMH

La Fundació Sambori, juntament amb la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, la Universitat d’Alacant, la Jaume I de Castelló, la Universitat Politècnica de València i la Universitat de València, ha convocat el XVII Concurs Universitari de Narrativa Curta en Valencià Premi Sambori 2020. En aquesta edició s’han presentat 137 originals de totes les universitats públiques valencianes i l’obra guanyadora és Recorda bé el que vaig a dir-te, de Josep Chordà Monsonís (Universitat Jaume I de Castelló).

L’objectiu del Premi Sambori és promoure i difondre l’ús del valencià dins de l’àmbit educatiu més enllà de les escoles i els instituts. Segons els organitzadors, el Concurs Universitari de Narrativa Curta en Valencià Sambori atresora l’expressió literària a les universitats i dona continuïtat a la participació de les promocions d’estudiants que arriben als estudis superiors, perquè puguen seguir creant amb el Premi Sambori.

En l’edició d’enguany, el jurat universitari ha estat compost per Alexandra Nieto Jiménez (UMH), Juli Capilla Fuentes (Universitat Politècnica de València), Bartomeu Prior Romero (Universitat Jaume I de Castelló), Ana Pla Gomar (Universitat de València), Cristina Torres Selva (Universitat d’Alacant), i Laura Font Pérez (Fundació Sambori). Una vegada llegides les 137 obres presentades al Desseté Concurs Universitari de Narrativa Curta en Valencià Premi Sambori 2020, el jurat ha acordat donar el 2n premi a Laura Sellés Lloret (Universitat d’Alacant) per Crònica d’una mor(t) anunciada; i el 3r premi a Joan Pelegi i Torres (Universitat de València) per l’obra Amiga. A més, Maria del Mar Martínez Belda (Universitat Politècnica de València) ha rebut un accèssit per l’obra Perfecció i Maurici Cortina Andreu (Universitat Politècnica de València) n’ha rebut un altre per Pensant a escriure quan no saps què escriure perquè no saps en què penses.

El lliurament dels premis d’aquesta edició, previst inicialment per al 30 de maig a la Universitat Jaume I de Castelló, es va cancel·lar en el seu moment i es realitzarà en el format i la data que s’acorde amb les garanties sanitàries adequades per a totes les persones participants i totes les persones que col·laboren en aquest projecte de llengua i cultura valencianes.