L’equip IES Misteri d’Elx de la UMH participa en la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives

22 marzo 2023

La fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2023 de la Xarxa Vives d’Universitats, en la qual col·labora la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, se celebra en la Universitat de València (UV) del 22 al 24 de març. En aquesta nova edició participen 15 equips d’estudiants en representació de les universitats del País Valencià, Catalunya i Andorra. Durant tres dies, un centenar d’alumnes intervindran en aquesta competició d’oratòria, que cerca potenciar l’ús de la paraula, el diàleg i l’intercanvi d’idees, així com crear un espai de formació on s’utilitza la llengua pròpia. Enguany, els estudiants debaten sobre la qüestió següent: ‘Cal regular les xarxes socials per combatre la desinformació?’.

Fuente: Xarxa Vives

A la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat participen els centres docents que han guanyat en les fases locals prèvies, que s’han celebrat en les universitats de referència. En la fase final de la competició, que tindrà lloc al Col·legi Major Rector Peset de la UV, es donen cita els següents equips: UMH- IES Misteri d’Elx; Universitat Abat Oliba CEU – Escola IPSI de Barcelona; Universitat d’Alacant – IES Luis García Berlanga de Sant Joan d’Alacant; Universitat d’Andorra – Lycée Comte de Foix d’Andorra la Vella; Universitat Autònoma de Barcelona – Escola Creixen Terrassa; Universitat de Barcelona – Col·legi Claret de Barcelona; Universitat de Girona – Institut Olivar Gran de Figueres; Universitat Internacional de Catalunya – Institut Bisbe Sivilla de Calella; Universitat Jaume I – IES Almenara; Universitat de Lleida – IES Guindàvols de Lleida; Universitat Politècnica de València – IES Pere Boïl de Manises; Universitat Pompeu Fabra – Escola Ginebró de Llinars del Vallès; Universitat Rovira i Virgili – Institut de Tecnificació d’Amposta; Universitat de València – IES Sant Vicent Ferrer d’Algemesí; Universitat de Vic · Universitat Central de Catalunya – Escola Paidos de Sant Fruitós de Bages.

Durant dos dies se celebrarà la fase eliminatòria entre tots els equips participants, mentre que en la darrera jornada s’enfrontaran els dos equips classificats amb més puntuació. El jurat de la competició, format per professionals experts de diversos camps de coneixement, tindran en compte en la seua valoració capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa de les intervencions, la qualitat del discurs, així com aspectes formals de l’exposició i posada en escena. En la deliberació, el jurat decidirà l’equip campió, l’equip subcampió, així com el millor orador/a de la lliga.

Els equips participants en la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives han treballat la preparació dels debats durant aquest curs a l’aula, el que reforçarà competències transversals com el treball en equip o les habilitats d’oratòria pel seu futur professional.